קרן ברל כצנלסון פרסמה הבוקר (ראשון) את המדד החברתי-כלכלי השנתי, שהציג מספר נתונים באשר לדעתם תומכי ומתנגדי הקואליציה במספר נושאים כלכליים ואחרים. 75% מהציבור חושב שהממשלה צריכה לטפל קודם כל במצב החברתי-כלכלי ולא ברפורמה המשפטית, לעומת 19% שחושבים שיש לטפל קודם ברפורמה המשפטית.

הושג סיכום על צמצום עליית מחירי החלב: כמה הוא יעלה לנו?
באופוזיציה תוקפים: "בממשלה ידעו על התייקרות החלב לפני חודשים ולא עשו דבר"

בנוסף, 61.5% בקרב מי שהצביע למפלגות הקואליציה חושבים שהממשלה צריכה לטפל קודם כל במצב החברתי-כלכלי ולא ברפורמה המשפטית. בקרב החילונים, הנתונים מזנקים ל92% שרואים בשיפור המצב החברתי-כלכלי כחשוב יותר. מנגד, 42%  מהציבור החרדי השיבו ששיפור המצב החברתי-כלכלי הוא החשוב יותר ו-53% צידדו קודם כל בשינויים במערכת המשפט.

הפגנה כנגד יוקר המחיה. באדיבות דוברות ההסתדרות

עוד הוצג על פי הסקר, כי רוב הציבור, שמהווה 53.7%, סבור כי הממשלה הנוכחית אשמה בהיחלשות השקל, ירידה בהכנסות ממסים, ירידה בהשקעות בהייטק והאינפלציה. 20% מאשימים את המחאה ו-17% טוענים ששני הצדדים אשמים באותה המידה. בקרב מצביעי הקואליציה, למעלה ממחצית (51%) מאשימים גם את הממשלה.

כשני שליש מהציבור (63%) העניקו את הציון גרוע לשר האוצר סמוטריץ (42.8% גרוע מאוד, 20.2% די גרוע)  לעומת 32% שנתנו ציון טוב.  48% מהציבור מצדד בהחלטת ההסתדרות להשבית את המשק על מנת לאלץ את הממשלה להגיע להסכמות רחבות על הרפורמה במערכת המשפט, לעומת 39% שמתנגדים.

25% ממצביעי מפלגות הקואליציה מצדיקים את השביתה שהובילה ההסתדרות. רוב הציבור (51%)  וכ-30% מתומכי הקואליציה, תומכים בהשבתה נוספת של המשק ע״י ההסתדרות אם הממשלה תנסה לקדם חד-צדדית את הרפורמה. 36% מהציבור מתנגד.

41% מהציבור השיב שמצבו הכלכלי הורע בשנה החולפת, 45% השיבו שמצבם הכלכלי נשאר אותו הדבר. בקרב מצביעי הקואליציה, 34% השיבו שמצבם הכלכלי הורע לעומת אשתקד.רוב הציבור (כ-55%), ולמעלה משליש (34%) מתומכי הקואליציה, חוששים שמצבם הכלכלי האישי יורע עקב קידום הרפורמה. 

רוב מוחלט (65%) בקרב הציבור מתנגד לכוונת הממשלה להגדיל את התקציב למוסדות חינוך חרדיים שאינם מלמדים ליב״ה. גם בקרב מצביעי הקואליציה אין רוב למהלך, כאשר 46% תומכים בו.

76% מהציבור חושב שמדינת ישראל צריכה להשקיע יותר תקציבים בשירותי בריאות, חינוך, רווחה ותחבורה ציבורית, גם במחיר של העלאת מיסים.