חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס) ייכנס בקרוב לנעליו של יו"ר מפלגתו, אריה דרעי, בתפקיד שר הבריאות, כך הודיעה הבוקר (שני) מועצת חכמי התורה. ארבל יידרש להתמודד עם אתגרים משמעותיים, שכן המערכת סובלת זה זמן רב ממחסור מתמשך בתקציב ובכח אדם. 

אחרי שמינויו נפסל בבג"ץ: נתניהו פיטר את אריה דרעי מתפקידו כשר הבריאות והפנים

אחד האתגרים המשמעותיים ביותר שיחכו לשר החדש הוא התורים הארוכים בבתי החולים ובקופות החולים, שכן כיום ממתינים מטופלים לעתים חודשים ארוכים על מנת לראות רופא מומחה כמו רופא אף אוזן גרון, רופא עיניים וכדומה. השר החדש יצטרך לפעול כדי לקצר את התורים הללו בקופות החולים, באמצעות הכשרת כוח אדם רפואי והגדלת מספר הסטודנטים לרפואה בפקולטות השונות.

עניין נוסף הוא עניין התורניות. כזכור, הממשלה הקודמת ושר הבריאות לשעבר ניצן הורוביץ אומנם ניסו לקצר את זמן התורנויות לרופאים מתמחים מ־26 שעות, אך לא הצליחו יותר מדי בנושא. על מחליפו של דרעי תוטל כעת המשימה להמשיך לטפל בנושא ולהביא לקיצור התורנויות ל־18 שעות.

במקביל, במשרד הבריאות חוששים ממגיפות נוספות שצפויות להגיע. בשנים האחרונות העולם כולו נכנס למשבר גלובלי בעקבות מגיפת הקורונה, וקיים חשש כי בעתיד נתמודד עם מגיפות נוספות מדי כמה שנים. על השר החדש יהיה להכין את המערכת להתמודדויות מסוג זה ולניהול משברים בריאותיים.