אוקטובר הוא חודש המודעות הבינלאומי לקידום המאבק בסרטן השד. זאת במטרה להעלות את המודעות למחלה והחשיבות בגילוי המקדים שלה. השנה מציינים בקהילייה הרפואית גישה חדשנית לנושא.

ד"ר לריסה ריבו, מנהלת המכון האונקולוגי בבית החולים אסותא אשדוד, מספרת כי "בעבר הגישה הייתה קודם כל לנתח, ורק לאחר מכן להחליט על המשך הטיפול. כיום מנסים להפוך את הסדר - כל המקרים של החולות מוצגים בישיבה שנקראת ישיבה מולטידיסיפלינרית, שבה מחליטים במשותף על הטיפול המתאים למטופלת. בישיבה יושבים כירורגים, אונקולוגים ומומחים נוספים, דנים על כל מקרה לגופו ובהתאם מקבלים החלטה מותאמת לכל חולה לפי הפרמטרים שלה. כלומר, מה תהיה הטקטיקה הכי טובה לטיפול".

במקביל, וכדי לעורר את המודעות לבדיקה שעשויה להציל חיים, יצא אתמול קמפיין חברתי חדש, שבו נראים מנתחות ומנתחים פלסטיים בחלוקים ורודים. רופאות ורופאים מומחים לכירורגיה פלסטית מבצעים, כחלק נכבד מעבודתם השוטפת בבתי החולים הציבוריים, ניתוחים חיוניים לשחזור השד. הניתוחים מתבצעים כחלק מסל הבריאות הממלכתי בקרב נשים המתמודדות עם סרטן השד ובקרב נשים הנמצאות בסיכון גבוה לחלות, שעוברות כריתת שד מניעתית. מדובר בהליך אסתטי חיוני, שמטרתו יצירת שד שידמה בצורתו, ככל האפשר, לשד הטבעי של האישה.

מנתוני האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית עולה כי במהלך השנה האחרונה התבצעו בבתי החולים בישראל כ־1,350 ניתוחים לשחזור השד מסוגים שונים.