הקיץ כבר כאן וישראלים רבים פוקדים את שמורות הטבע ועושים קמפינג מדי סופ"ש. לצד הנופים, הנחלים והחוויה של הילדים, בזמן שמארגנים תיק לטיול עם סנדוויצ'ים, פירות וחטיפים, חשוב לקחת מוצרים לטיפול לעזרה ראשונה. אופיר רובין, רוקח סופר-פארם, וברי גולדברג רוקח אלטמן בריאות, עם כל הטיפים מה חשוב שיהיה לנו בתיק במקרה של עקיצה, חבלה, התפתחות אלרגיה ועוד.

טיפים מאת אופיר רובין, רוקח סופר-פארם: 

  1. חבלות קלות - לפעמים בטיול הילדים יכולים לקבל מכה או להחליק וליפול. מומלץ שיהיה איתנו בתיק תמיסות או משחות כנגד פצעים וחבלות קלות - פולידין במשחה או בתמיסה, ויטה מרפן בספריי, בפנטן פלוס במשחה. כמו כן, חשוב שיהיו איתנו אמצעי חבישה למקרה הצורך כמו פלסטרים, גאזה סטרילית ואפילו תחבושת אלסטית.
  2. ניקוי וחיטוי ידיים - במהלך טיול בטבע הידיים שלנו מתלכלכות ולא תמיד יש מקום לשטוף ידיים לפני האוכל. כדאי לקחת בתיק אלכוהול ג'ל לניקוי וחיטוי הידיים.
  3. כאבי ראש וחום - לפעמים בטיולים בחודשי הקיץ החמים כתוצאה מהליכה ופעילות ממושכת, מתחיל כאב ראש ולעיתים גם עלייה של חום. אקמול בכדורים או בסירופ, נורופן בכדורים או בסירופ יכולים לסייע. יש להתאים מינון לילדים מומלץ להתייעץ עם הרוקח.
  4. יתושים בטבע - היתושים הם החלק המעצבן של הטיול. לצד המשחות הקיימות היום נגד יתושים, קיימים היום מדבקות וצמידים צבעוניים לילדים דוחי יתושים. כמו כן, קיים גם דוחה יתושים מוסקיטר המותאם לילדים מגיל חצי שנה.
  5. כאבי בטן - בטבע קצת יותר קשה לשמור על היגיינה, ולעיתים יכול להתפתח כאב בטן ושלשול. למקרים כאלו, מומלץ לקחת  איתכם קל בטן או אימודים (לופרמיד) המטפל במקרים של שלשול חריף.
  6. התפתחות אלרגיה - בקרב ילדים ומבוגרים רבים, בעת טיול או לינה בטבע מתפתחת אצלם פריחה בגוף כתגובה אלרגית. כדורים לבליעה כמו טלפאסט,N אלרגיה של לייף או זילרג'י מתאימים לטיפול באלרגיה. היסטאזין בסירופ מתאים לילדים מגיל שנתיים.
  7. קרם הגנה - אחד המוצרים הכי חשובים וראשונים שיש לשים בתיק הטיולים, ורצוי למרוח כל מספר שעות במהלך הטיול. כיום יש מגוון סוגים של מקדמי הגנה בספריי או בקרם לילדים, מבוגרים וספורטאים. מקדמי ההגנה לילדים מגיעים בניחוחות נעימים כך שיהיה קל יותר לשיתוף פעולה של הילדים. מומלץ להשתמש במקדמי הגנה גבוהים של 30 ו-50 SPF.
  8. שריפה מהשמש - כדאי למרוח באופן מיידי קרםN כוויה של לייף, גל אלוורה פורטה 20% של לייף פרופשונל הינו ג'ל פעיל להרגעה וקירור העור במיוחד במצבים אלו

 ברי גולדברג, רוקח אלטמן בריאות, מציע טיפים להתמודדות עם מטרדיםפ רפאויים בטבע

עקיצות יתושים בטיולים:

"עקיצות יתושים הן קטנות, מגרדות ויכולות להשפיע על מהלך הטיול. מי שאחראי לכל ה'טוב' הזה, הם בכלל לא היתושים, אלא היתושות. לא מומלץ לא לגרד עקיצות יתושים, ושהגירוד רק מחמיר את המצב. גירוד של עקיצות יתושים גורם ליותר אדמומיות ונפיחות, ולפעמים אפילו פוצע את העור. הגירוד גורם להגברת הדלקת בעור, ולכן רק מגביר את תחושת העקצוץ וכך נכנסים למעין מעגל קסמים שמחמיר את המצב. בנוסף, גירוד של עקיצות יתושים עלול להביא לפציעה של העור, ובמצב זה חיידקים מזהמים יכולים לחדור לגוף ולגרום לזיהום.

כדי להתמודד עם עקיצות יתושים בטיול יש כמה תכשירים שיכולים לסייע: צמר גפן ואלכוהול רפואי - נקו את העור עם צמר גפן טבול במעט אלכוהול רפואי. לאלכוהול יש השפעה מקררת, שיכולה להקל בתחושת העקצוץ. הימנעו משימוש בכמות גדולה של אלכוהול שכן היא עלולה לגרות את העור; ג‘ל אלוורה- לאלוורה יש תכונות אנטי–דלקתיות המסייעות בהרגעה; משחת טראומיל- מוצר הומיאופתי שמיועד למגוון מצבים, ביניהם הקלה בעקיצות יתושים. ניתן להשתמש בג‘ל או במשחה, ולמרוח את אזור העקיצה; פלקסיטול קרם מרגיע לעור מגורה-מועשר בתערובת  של 3 צמחים: שיח ערבה קנדי, שיבול שועל ומנטול. אלה צמחים שמכילים חומרים בעלי תכונות מרגיעות ומרגיע את הגרד בתוך דקות".

השרירים נתפסים באמצע טיול

"אחת התופעות המרכזיות בטיול הוא שהשרירים נתפסים, בעיקר באזור הרגליים, צוואר וכתפיים. כדי לשחרר את השרירים באמצע הטיול, מומלץ לקחת בתיק מבעוד מועד קרם, תרסיס או משחה: שמטרתם להקל על הכאב המקומי ולהרפות את השרירים. למשל תכשירים המכילים תמציות מצחי מרפא כמו קלנדולה וארניקה או חומרים אנטי דלקתיים רפואיים מקלים גם על הכאב. אחד הקרמים הקיימים לסיוע להקלה הוא טראומיל".

הגנה על השפתיים

במהלך טיול אנחנו דואגים למרוח על גופינו קרם הגנה מספר פעמים להגנה מפני השמש, ושוכחים שגם השפתיים שלנו צריכות הגנה. השפתיים שלנו מכוסות עור דק, כך שבעת חשיפה לשמש הן חשופות יותר לנזקי הסביבה ולקרינה. התייבשות השפתיים היא תופעה שכיחה בטיולים כתוצאה מקרינה ממושכת, ויש לדאוג למקדם הגנה ייעודי עבורן. מכיוון שלא ניתן למרוח קרם הגנה לשפתיים, קיימים היום בשוק מגוון שפתונים המציעים הגנה החל מ-10 SPF, שכן זו הגנה נמוכה ופחות מומלצת, ושפתונים עם הגנה גבוהה יותר ומומלצת של 30 SPF ו-+50SPF  כמו של פלקסיטול.