משרד הבריאות הודיע היום (שני) כי אושרו תקנות חדשות להפסקת היריון, שנועדו להקל על נשים לעבור את ההליך להפסקת היריון בישראל, זאת לאחר הדיון שהתקיים בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת. התקנות החדשות צפויות להיכנס לתוקף בעוד שלושה חודשים, ולפיהן, תינתן לראשונה האפשרות לנשים לבצע הפלה תרופתית בקופות החולים. כיום, נשים נאלצות להגיע לאשפוז יום בבתי החולים לצורך הפסקת היריון - גם כשהיא תרופתית בשלבים מוקדמים וגם כשאין צורך בכך. 

בנוסף, יופסקו השאלות על אמצעי מניעה, וסת והפלות קודמות, והנשים שמעוניינות לעבור את ההליך לא יידרשו לעמוד פיזית מול הוועדה שבה מחליטים אם לאשר את הפסקת ההיריון.

יו"ר הוועדה אפרת רייטן-מרום (העבודה) אמרה כי "ברמה האישית, אפשרות ההפלה הצילה את חיי. על רקע הפסיקה בארה״ב - חשוב שנגן על זכות האישה על גופה".

בתגובה לאישור ההקלות, יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הגיש רוויזיה בוועדת העבודה והרווחה על התקנות: 

מוקדם יותר התבטא חבר הכנסת גפני בדיון בוועדה ואמר ש"מדובר על עובר שהוא בר חיים, שהיא מפילה אותו והמצב הוא סיפור לא קל ערך כזה שאפשר לקחת אותו ולהגיד אנחנו בעד זכות האישה על גופה, כאילו אין עוד נושאים. את הדיון על מה זה מדינה יהודית עושים ביום האחרון של הכנסת". בעקבות הגשת הרוויזיה, תהיה הצבעה חוזרת על התקנות אבל הן צפויות לעבור בשנית. 

שר הבריאות, ניצן הורוביץ התייחס להעברת התקנות בישיבת הסיעה של מפלגתו: "הרפורמה שהובלתי בשנה האחרונה יחד עם חברות מפלגה ממרצ, וזאת תשובתנו למה שקרה בארה"ב - ראינו איך בית המשפט העליון שולל זכות בסיסית שהיא זכות האישה על הגופה, החלטה חשוכה שמחזירה את החברה האנושית 100 שנים אחורה". 

עוד הוסיף באותו נושא ש"זכות האישה על גופה הוא שלה בלבד, וכל תהליך רפואי שכזה חייב להיות בידי האישה. מערכת הבריאות פעלה עד היום על פי נוהל שקורא לוועדות לצמצם כמה שיותר 'הפלות מיותרות', בלי כבוד למה שהאישה עוברת. זה נגמר, ביטלנו את החוזר המשפיל הזה. כשאני ראיתי את הנהלים של הוועדה להפסקת היריון, זה היה נראה כמו משהו שלא מהעולם הזה. הטופס כלל שאלות משפילות. הנהלים והתקנות האלה נסמכו על פי תפיסה שובניסטית, לפיה אי אפשר לסמוך על שיקול דעתה של האישה".