משרד הבריאות כhנס הערב (שבת) דיון חירום של הצוות לטיפול במגפות, זאת לאור התפשטות אבעבועות הקוף בישראל. הדיון נערך יממה בלבד לאחר שחולה ראשון בווירוס אובחן עם שבתו לארץ.

הצט״מ וועדת החיסונים התכנסו הערב לדיון משותף בנושא התחלואה באבעבועות הקוף בעולם ולאור העובדה שכבר אומת חולה אחד במדינת ישראל שחזר מחו״ל. בדיון הוצגה המחלה ומגוון הטיפולים האפשריים בה והתמונה העולמית ביחס להתפשטות התחלואה.

כאמור, אמש אובחן גבר כבן 30, אשר חזר לאחרונה מטיול במערב אירופה. החולה הגיע לבית החולים איכילוב כשהוא סובל מנגעים חשודים וכעת הוא שוהה בבידוד ומאושפז לצורך הערכה. הערב עדכנו במשרד הבריאות כי תוצאות הבדיקה שנערכה במכון הביולוגי לגבר שהגיע לבית החולים באיכילוב עם סימפטומים המתאימים לאבעבועות הקוף, אישרו את האבחנה. מצבו הקליני ממשיך להיות טוב. משרד הבריאות קרא למי שחזר מחו״ל ופיתח חום ופריחה שלפוחיתית לפנות לרופא/ה המטפל/ת. 

משרד הבריאות כבר אמש פתח בחקירה אפידמיולוגית של האירוע, כאשר תיאמו מול בית החולים העברה של דגימה קלינית לאישור האבחנה במכון הביולוגי. המחלה החדשה מטרידה את ארגוני הבריאות בעולם בעקבות היכולת שלה לעבור מבני אדם לבני אדם, בניגוד לעבר.

על פי הדיווחים מאירופה, נראה כי חולים רבים הינם גברים הומוסקסואלים שנדבקו במספר מסיבות במערב אירופה. אולם בדיון הודגש כי זו בשום פנים ואופן לא מחלה הקשורה להעדפה מינית או שהינה ייחודית לאוכלוסיה הזו. משרד הבריאות מסר כי המחלה היא מחלה קלה בדרך כלל ומעטים מאוד המקרים בהם היא מתפתחת למחלה קשה ומוות.

עוד נמסר כי יחד עם זאת חשוב לאבחן אותה ולמנוע חשיפה של הסביבה הקרובה של החולה. משרד הבריאות בוחן את ההצטיידות בחיסונים ותרופות רלבנטיות ונערך להסדרת האיבחון ככל שיעלה מספר הנדבקים במדינת ישראל.