זו עומדת להיות כתבה קצת משונה, ותחשפו למונחים שאולי הייתם מעדיפים שלא להכיר. ועם זאת, כדאי שתקראו אותה – רק כדי שכל מה שנדבר עליו לא יתגלה בגופכם, בנים ובנות כאחד. 

מחקר שפורסם באתר dollarshaveclub בחן ומצא כי בני אדם מבלים בבמוצע כשעה ו-35 דקות בשירותים מדי שבוע – כלומר, 14 דקות ביום. הפרט הזה לא אמור להפתיע אתכם, בהתחשב בכך ש-53% מאיתנו פשוט משוטטים ברחבי הטלפון בזמן שהם יושבים על כס המלכות. 

ולמרות שאנו יודעים זאת, קיימת מחויבות להזהיר אתכם בנוגע לעובדה שישיבה ארוכה מדי על האסלה עלולה לגרום לכמה מחלות שאתם לא רוצים, כמו טחורים, AKA וצניחת פי הטבעת. כך זה קורה: "ישיבה על האסלה מפעילה לחץ מוגזם על הוורידים בפי הטבעת, במיוחד אם אתם מתאמצים לייצר יציאות", הסביר ד"ר מארק ליווי. 

לדבריו, לחץ ממושך על ורידים אלו גורם לטחורים ונפיחות של ורידי פי הטבעת, שעלולים להוביל לדימום או אפילו צניחת של פי הטבעת (המלצה שלנו, אל תחפשו באינטרנט תמונות, אתם תצטערו על זה). 

אז כמה זמן בשירותים הוא יותר מדי זמן?
"למען האמת, אם אתם יושבים באסלה יותר זמן ממה שלקח לכם לעשות את הצרכים שלכם, סביר להניח שזה יותר מדי", הסביר ד"ר ליווי. אם בכל מקרה אתם רוצים זמן מוגדר, הקהילה הרפואית מסכימה על כך שהגבלת זמן הישיבה באסלה צריכה לעמוד על עשר דקות או פחות. 

אם אתם קוראים את זה ויודעים שאתם בין אלו שלוקח להם יותר זמן לטפל בעניינים, כדאי שתשקלו לאכול יותר מאכלים עשירים סיבים תזונתיים שמקלים על עצירות – ירקות, פירות, דגנים מלאים, אגוזים, זרעים, שעועית וקטניות הם כולם טובים. 

מצד שני, אם הסיבה היחידה שבגללה אתם מבלים יותר זמן באסלה היא הטלפון הנייד שלכם, כדאי שתזכרו את זה: 
מחקר שפורסם לפני שנתיים טוען כי לא רק שהטלפון הסלולרי הממוצע סוחב עימו פי 18 חיידקים מאשר שירותים ציבוריים, אלא גם שאחד מכל 6 טלפונים מכיל למעשה עקבות צואה. אז אלא אם כן אתם רוצים שהטלפון שלכם יהיה מכוסה בשאריות קקי, שמרו אותו בכיס שלכם או שפשוט תשאירו אותו מחוץ לשירותים – שתי ציפורים במכה.