לא שוב: אחרי שכבר עברנו שנתיים וחצי של מגיפה עולמית, שרק לאחרונה מרבית המדינות החלו להתאושש ממנה, התגלה זן חדש של נגיף. אם על פי התיאוריות מגפת הקורונה הגיעה מעטלפים, במקרה הזה האצבע המאשימה מופנת אל קרציות קטנטנות, שנושאות איתן את הווירוס החדש. 

על פי הדיווחים באתר החדשות Daily Star, גבר אמריקאי בשנות ה-50 לחייו, ששמו לא פורסם בתקשורת, אושפז בחודש מרץ האחרון במחלק בריאות הציבור של קונטיקט (DPH), לאחר שנדבק בנגיף. זאת, רק לאחר שלושה שבועות אחרי שהתגלה האדם הראשון שנשא בגופו את אותה המחלה, שכבר זכתה לשם Powassan virus או בעברית – נגיף הנילוס המערבי. 

נגיף הנילוס המערבי חזר לתמונה (צילום: nccid.ca)
נגיף הנילוס המערבי חזר לתמונה (צילום: nccid.ca)

האדם הראשון שחלה והלך לעולמו התגלה במדינת מיין הסמוכה לקונטקט, כלומר צפון-מזרח אמריקה, ומלבדו נרשמו עוד שני מקרים בפרופיל גבוה בתוך פחות מחודש. לעומת הקורונה, הנגיף הזה מועבר באמצעות עקיצות קרציות או מגע עם עצים נגועים. 

נגיף הנילוס המערבי, בשונה מהקורונה, אינו מתבטא רק בתסמינים של חום, אובדן חוש הטעם והריח, צינון או כאבי גרון. במקרה המסוכן שלפנינו הנגיף תוקף את המח ואת מערכת העצבים, ונכון לזמן כתיבת שורות אלו לא קיים חיסון או טיפול יעיל נגדו. 

ד"ר מנישה ג'ותאני, ניצב ה-DPH, אמר בהצהרה: "הזיהוי של תושב קונטיקט עם מחלה הקשורה לנגיף הנילוס המערבי מדגיש את הצורך לנקוט בפעולות למניעת עקיצות ברחבי העולם בכלל ובאמריקה בפרט". 

לשם כך, המומחה המליץ להשתמש בחומר דוחה חרקים, להימנע מאזורים בהם יש סבירות גבוהה לקרציות ובדיקה מדוקדקת של קרציות לאחר ששהיתם בטבע. אם תחוו תחושה של חולשה, חום, כאבי ראש או הקאות קיצוניות – פנו אל בית החולים הקרוב בתקווה שיוכל לעזור לכם להתמודד מתסמינים ארוכי טווח או לעיתים אפילו ממוות.