עמותת נגישות ישראל ובנק הפועלים מזמינים את הציבור לאירוע 'להרגיש נגישות - 2022' – שייערך ביום שישי הקרוב, 13 במאי ומטרתו קידום המודעות לנגישות, ספורט נכים, אנשים עם מוגבלות והפוטנציאל הגלום בהם וכן הזדהות עם אנשים עם מוגבלות בתמיכת משרד התרבות והספורט, באמצעות מפגש מקרוב עם אנשים עם מוגבלויות שונות והתנסות במגוון פעילויות מהנות ומאתגרות המדמות עד כמה שניתן את תחושת המוגבלות ובכך להיחשף לפוטנציאל הענק הגלום באנשים עם מגבלות.

ביוזמת עמותת 'נגישות ישראל' בשיתוף הוועד הפראלימפי וההתאחדות הישראלית לספורט נכים, בתמיכת משרד התרבות והספורט, בחסות בנק הפועלים, ובסיוע עיריית תל-אביב ונמל תל-אביב, יוצא לדרך אירוע המודעות והספורט החוויתי 'להרגיש נגישות'.

בשעה 12:30 יתקיים טקס חגיגי ומרכזי לציון 23 שנות פעילות של עמותת 'נגישות ישראל' והוקרה לנבחרת הפראלימפית. הטקס יתקיים בנוכחות מכובדים, אנשי חינוך וספורטאים. 

להרגיש נגישות - בים באוויר וביבשה (צילום: גיא טייב)
להרגיש נגישות - בים באוויר וביבשה (צילום: גיא טייב)

במהלך ההפנינג יצא שייט הזדהות  לאורך הנמל, וטיסת מבנה לאורך חוף הרצליה ותל אביב,  בהשתתפות טייסים עם מוגבלות ועם ילדים עם מוגבלויות שיביטו מלמעלה על ההפנינג והנוף הנפרש לעיניהם.  ההפנינג הייחודי כולל מגוון רב של מתחמי התנסות חווייתיים בשילוב משחקי ראווה בספורט נכים, בשילוב שחקנים ונבחרות מוכרות כמו: כדורסל בכיסאות גלגלים, טניס בכיסאות גלגלים, כדור רשת, אופני 'טנדם' לעיוורים, רוגבי כסאות גלגלים ועוד אטרקציות והפתעות. 

יו"ר 'נגישות ישראל', יובל וגנר: "בישראל יש כ-1.6 אנשים עם מוגבלות על סוגיהם השונים. מוגבלויות פיזיות, ראיה, שמיעה, שכליות ונפשיות. ידוע שקיימות סטיגמות לגבי הפוטנציאל והיכולת של אנשים עם מוגבלות בישראל. על מנת לקדם את הנגישות והשוויון לאנשים עם מוגבלות חיפשנו דרך מקורית - "להרגיש נגישות – בים, באוויר וביבשה". אירוע הינו ייחודי מסוגו בעולם כולו. ומטרתו הינה הגברת המודעות לנושא נגישות, ספורט הנכים, שוויון אנשים עם מוגבלות  בדרך מקורית מהנה וחווייתית. באירוע 'להרגיש נגישות' בנמל ת"א אנו מזמינים את הקהל הרחב ובעיקר משפחות של הורים וילדים, סבים, סבתות ונכדיהם לחוויית מודעות חינוכית. ע"י השתתפות במגוון התנסויות חווייתיות, ספורטיביות, חושיות, אומנותיות יזכו המשתתפים להכיר אנשים עם מוגבלות באופן ישיר, יזכו להכיר ביכולות החיוביות, המעצימות, הספורטיביות".

להרגיש נגישות - בים באוויר וביבשה (צילום: גיא טייב)
להרגיש נגישות - בים באוויר וביבשה (צילום: גיא טייב)

וגנר הדגיש כי "בחרנו במיוחד את נמל תל אביב כמקום נגיש עם אוירה נפלאה של טיילת וים. הקהל מוזמן להגיע ולהתנסות בספורט נכים ולשחק כדורסל בכיסאות גלגלים או טניס בכיסאות גלגלים או כדורגל עיוורים (כדור שער), רכיבה באופני יד ואופניים לעיוורים עם מלווה (אופני טנדם). בנוסף, הקהל מוזמן להתנסות במסלול מכשולים בכיסא גלגלים, נסיעה בקולנועיות וכסאות גלגלים או בתחנות הפעלה, בשיטת "עד שלא תחווה- לא תבין", לדוגמא - טעימת גלידה בכיסוי עיניים, גרפיטי ענק, קעקועים בשפת הסימנים, ציורי פה, לדבר בשפת הסימנים ועוד. אני קורא לציבור הרחב להגיע להכיר ולחוות נגישות וספורט נכים -חוויה חינוכית, כיפית, ספורטיבית".

נעמה הלוי פאר מנהלת במרכז לבנקאות חברתית בבנק הפועלים: "בנק הפועלים רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות חובה מוסרית וערך עסקי,  המהווים חלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלו. בנוסף על הפעילויות להנגשת המבנים והשירותים בבנק, אנו מחויבים לתרום את חלקנו להפיכת ישראל למדינה המסירה חסמים מדרכם של אנשים עם מוגבלות. במסגרת זאת אנו פועלים להעלאת המודעות לקבלת השונה, לשיפור איכות החיים והיחס כלפי אנשים עם מוגבלות בחברה ומסייעים למימון טיפולים לילדים ובני נוער, לשילובם בתנועות נוער, ובקידום ויתוח מוצרים טכנולוגיים וקידום תעסוקת אנשים עם מוגבלות".