פרסום ראשון: בסוף השבוע הודיעה ההסתדרות הלאומית לעו"ד רבקה ורבנר, הממונה הראשית על יחסי עבודה הכלכלה על סכסוך עבודה, בעקבותיו עד לסוף החודש עלולים עובדי קופת חולים לאומית שרותי בריאות להכריז על שביתה. 

סכסוך העבודה עליו הכריזה ההסתדרות הלאומית נוגע ל-2600 עובדים מכלל 2900 עובדי הקופה. ההודעה על הסכסוך הגיעה בתיאום עם ועד העובדים וזאת בשל העובדה כי לטענת ההסתדרות הלאומית הנהלת הקופה גוררת רגליים ופועלת בחוסר תום לב בניסיון להגיע להסכם קיבוצי חדש.

בפירוט העניינים שבסכסוך נכתב בין היתר כי "הקופה מזלזלת ופוגעת בארגון העובדים ובוועד העובדים – קביעת פגישות במועדים רחוקים, ביטול ודחיית פגישה באופן חד צדדי סמוך למועד הפגישה. כמו גם: הקופה משנה נהלים וסדרים באופן חד צדדי ובניגוד לנהוג במגזר הציבורי, כגון: פדיון דמי מחלה".

גבי מטרסו, יו"ר ארגון עובדי לאומית מסר: "עובדי הקופה עמדו בחזית המאמץ בעת משבר הקורונה, גם על חשבון חייהם האישיים. על אף שתוקף ההסכם הקיבוצי שלנו פג, גילינו אחריות והבנה בתקופה לחוצה ומאתגרת ולצערנו אנו מרגישים ניצול המצב וגרירת רגליים. ולאחר שניסינו למצות את כל האפשרויות בהידברות לא נותר לנו אלה להכריז על סכסוך עבודה. עובדי לאומית שווים לפחות כמו המקבילים להם במערכת הבריאות".

ששי שדה, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הלאומית מסר כי: "תקופת ההסכם הקיבוצי המיוחד האחרון הסתיימה לפני כשנה. מאז, עם הרבה אורך רוח בגלל תקופת הקורונה, אנו מנסים להגיע להבנות בעניין הסדרת עיוותי השכר, תגמול עבור המאמצים בתקופת הקורונה ושיפור התנאים עבור עובדי הקופה, אך לצערנו אנו מזהים וחוסר נכונות להתקדם. ברורים לנו האתגרים העומדים בפני הקופה בשעה זו, אך זוהי איננה סיבה מספקת להשהות תהליכים. עובדי לאומית לא צריכים להרגיש נחותים בשום אופן. זוהי ההזדמנות להוקיר את עבודתם! הגיע הזמן להרים להם את הראש ולתגמל אותם כראוי״.