הסתדרות האחים והאחיות תחל היום (רביעי) שביתת מחאה בכל מערכת הבריאות למשך 24 שעות. לטענת ההסתדרות הסיבה לשביתה היא אי יישום מיידי של המתווה להתמודדות עם האלימות כנגד האחיות במערכת הבריאות.

עוד נמסר כי במסגרת השביתה תפעלנה האחריות בבית החולים במתכונת שבת. בין היתר, חדרי הניתוח יעבדו במתכונת שבת ולא יתקיימו ניתוחים לא דחופים אחרי הצהריים, במחלקות טיפול נמרץ למיניהן יעבדו הצוותים הסיעודיים באופן מצומצם. מנגד, בהסתדרות מבהירים כי בדיקות הקורונה ימשיכו להתקיים והמחלקות יאוישו באופן מלא. 

בשיחה שהתקיימה השבוע בין הסתדרות האחים והאחיות, אילנה כהן לשר הבריאות ניצן הורוביץ ומנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש הודיעה ההסתדרות שהשביתה תתקיים במועדה והבטחות לא יספיקו עוד.

״אנחנו רוצים שינוי שיפסיק במיידי את הפקרת האחים והאחיות במקום עבודתם", אמרה אילנה כהן לשר הורוביץ, "אני דורשת שראש הממשלה, נפתלי בנט יתערב באופן מיידי בתופעת האלימות החמורה כלפי האחים והאחיות, מדובר במצב חירום ויש להתייחס לכך בהתאם במיוחד בבתי החולים הפסיכיאטריים, אירוע אלימות בבית חולים הוא פיגוע לכל דבר".

במהלך הפגישה, הסתדרות האחים והאחיות הציגו את שורת הפעולות אותם הם דורשים לבצע במיידי למיגור האלימות במערכת הבריאות, ביניהם הצבת שוטר 24/7 בבתי החולים הכללים, הצבת מאבטח באותה המתכונת לכל המחלקות. כמו כן, ההסתדרות דורשת הצבת שני מאבטחים האמונים על כל מוסד גריאטריי 24/7, ועיבוי מערך האבטחה האזורי בדגש על מוקדי אלימות.

בתוך כך, מנתוני משרד הבריאות עולה כי מתחילת שנת 2021 ועד סוף חודש אוקטובר נרשמו למעלה מארבעת אלפיים הפרות סדר בבתי החולים, ממוצע של כ-15 אירועים ביום. 252 מהמקרים כללו אלימות פיזית. כזכור, בסוף חודש נובמבר נעצר תושב אום אל-פחם בחשד שתקף מאבטחים וצוות רפואי בבית החולים רמב"ם.