שר הבריאות ניצן הורוביץ תרם הבוקר (שני) דם בפעם הראשונה בחייו. זאת לאחר שהוסרו ההגבלות על תרומות דם מהקהילה הגאה. 
 
התיקון בוצע לבקשת שר הבריאות ובעקבות המלצה מקצועית של הוועדה המייעצת למשרד הבריאות לרפואת עירויים, בהובלת פרופ' אילת שנער סמנכ"ל שירותי הדם במד"א. השינוי במדיניות מתבטא בגישה שיווינית לכלל תורמי הדם, ללא התייחסות למגדר או לנטייה המינית של התורם. הסעיף שדן בהגבלת תרומות דם מגברים שמקיימים יחסי מין עם גברים למשך 12 חודשים, הוחלף בנוסח שמתייחס לקיום יחסי מין בסיכון גבוה עם שותף/ה חדש/ה או שותפים מרובים, שאחריו יש להמתין שלושה חודשים עד לתרומת הדם הבאה.
 
הורוביץ אמר כי "האיסור על הומואים לתרום דם היה שריד של סטריאוטיפ ששייך להיסטוריה. הסרנו את השאלות המשפילות והלא רלוונטיות בשאלון תרומות הדם. מהיום, כל תורם דם שמגיע במטרה להציל חיים, יקבל יחס שווה, לא משנה מה מגדרו או נטייתו המינית, אם הוא להט"ב או סטרייט".

שר הבריאות הוסיף: "עשינו עוד צעד היסטורי למען השיוויון ללהט"ב בישראל, וזו גאווה גדולה. אני רוצה להודות לפרופ' אילת שנער, סמנכ"לית שירותי הדם של מד"א שעושה עבודה מצוינת הרבה שנים ולמנכ"ל מד"א אלי בין - השותף הכי טוב שלנו ואיתו אפשר לעשות המון דברים טובים. מד"א תמיד נענה לכל בקשה ומתפקד בצורה יוצאת מן הכלל. אני קורא לכל אזרחי ישראל, מבלי הבדלים, להגיע ולתרום דם כדי להציל חיים".
 
פרופ' אילת שנער, סמנכ"לית שירותי הדם של מד"א, אמרה: "נבקש להודות לשר הבריאות שהגיע לתרום דם, הודות להגבלות שהוסרו. הנוסח של השאלון כיום, לא מתייחס לנטייה המינית וזהו תיקון משמעותי וחשוב ביותר גם עבור התורמים וגם עבור מקבלי הדם. הצלחנו לעשות את זה תוך עבודה משותפת ומצוינת של שירותי הדם של מד"א עם משרד הבריאות וגורמים נוספים. הצלחנו ליצור שוויון וכולנו הגענו עם אותה המטרה לשולחן הדיונים".

שנער הוסיפה כי "השינוי התאפשר גם בזכות הבדיקות המצוינות והמדויקות שמבוצעות היום בשירותי הדם של מד"א, שבעזרתן ניתן לאתר בהקדם מחלות שעלולות לעבור בדם, ובכך להבטיח את איכות ובטיחות מנות הדם בישראל. לכן זוהי בשורה חשובה גם למקבלי הדם. זהו יום חשוב מבחינתנו ובשורה לקהילה הגאה".
  
אלי בין, מנכ"ל מד"א אמר: "תרומת דם אחת יכולה לסייע להציל את חייהם של שלושה חולים או פצועים ולתרום דם זוהי זכות גדולה. על מנת לשמר את מלאי הדם הנדרש למערכת הבריאות קיים צורך להתרים בכל יום למעלה מ-1,000 מנות דם מתורמי דם מתנדבים. התיקון ההיסטורי מאפשר ליצור שוויון ויסייע בהרחבת מערך תורמי הדם המתנדבים, לטובת אזרחי המדינה הזקוקים למנות דם בשגרה ובעת חירום".

בין הוסיף: "אני מודה לשר הבריאות ניצן הורוביץ על שיתוף הפעולה ועל הובלת הצעד החשוב. ואני קורא לכלל הציבור להגיע ולתרום דם - בלי הבדלי דת, גזע, מין ונטייה מינית למען ערבות הדדית ובשביל כולם".