שר הבריאות ניצן הורוביץ ערך הבוקר (שלישי) סיור ראשון בתפקידו במרכז לבריאות הנפש "אברבנאל". במהלך הסיור אמר השר הורוביץ: "הבחירה במרכז לבריאות הנפש, ואברבנאל בפרט, אינה מקרית – הביקור הראשון מסמל את סדר העדיפויות שלי. יותר מדי שנים שבריאות הנפש היא החצר האחורית של מערכת הבריאות".

"זה תחום שסובל מסטיגמה חברתית קשה מחד, ומהזנחה בתקציבים מאידך. אני כאן כדי להגיד – לא עוד.  בריאות הנפש והרפואה הפסיכיאטרית תעבור בכהונתי כשר הבריאות, מתחתית סדר העדיפויות, לשורה הראשונה של הנושאים שאפעל לחזק ולקדם", הוסיף. 

בהמשך התייחס גם לטענות העולות כנגד הטיפול במתמודדי נפש ולתנאיהם של המטופלים פסיכיאטריים ואמר: "מטופלים פסיכיאטריים הם בדיוק כמו כל מטופל אחר, הם זכאים בדיוק לאותה רמה של טיפול רפואי כמו בכל תחום רפואי אחר. לא אקבל מצב בו מטופלים יאלצו לישון על מזרנים על הרצפה". 

ניצן הורוביץ  (צילום: אבשלום ששוני)
ניצן הורוביץ (צילום: אבשלום ששוני)

 "אני שם לעצמי כיעד מרכזי – להגדיל את המשאבים של מערכת הפסיכיאטריה, לשפר את איכות הטיפול, היקף כח האדם, הציוד הרפואי ותנאי האשפוז של החולים כאן, וביתר בתי החולים לבריאות הנפש, במערכת הבריאות כולה", הצהיר השר הורוביץ. 

בהמשך, התייחס שר הבריאות בנואמו לפיקוח על הבידוד ואמר כי שוטרים ופקחים הם אלה שיכאפו את הבידודים ואלו שיפרו בידוד יקנסו בסך של 5,000 ש"ח.