יו"ר ארגון רופאי המדינה, ד''ר זאב פלדמן, התראיין היום (ראשון) לתוכנית "איפה הכסף?" ב-103FM והתייחס להחלטת ההסתדרות הרפואית לצאת לשביתת אזהרה בת 24 שעות: " אנחנו שובתים על האפשרות לתת לאזרחי ישראל טיפול רפואי מיטבי. יש איום על 600 תקנים שניתנו בשנה האחרונה, בתגבור מערכת הבריאות, כתוצאה ממגפת הקורונה. תאריך היעד לתום אותם התקנים הוא ה-30 ליולי, ואנחנו מתריעים על כך מראש. אנחנו רואים את התרומה של 600 התקנים האלה, שכל אחד מהם מאויש ברופא או רופאה שכיום עובדים בבתי החולים, ולא בבטלה".

פלדמן הסביר כי עמדת משרד האוצר היא שהתקנים כבר אינם רלוונטים, לאור מצב התחלואה הנוכחי בקורונה. למרות זאת הוא טען כי התקנים עדיין נחוצים בגלל שהרופאים "מטפלים כיום בתופעה של אנשים שמגיעים בהמוניהם, אחרי שבמשך שנה שלמה לא הגיעו. המחלקות הפנימיות מלאות, ילדים מגיעים עם מחלות נשימתיות, אם תיקחו לנו את 600 התקנים, לא נוכל לתת את השירות הרפואי הנכון והמתאים".

"התקנים הזמניים נוגעים גם לאחיות. משרד האוצר בא ואמר למנהלי בתי החולים שהוא מפסיק לתקצב את התקנים, ובתי החולים יצטרכו לספוג זאת מתוך ההוצאות הרגילות שלכם. אנחנו מדברים על פיטורין, כי אף בית חולים כיום לא נמצא במצב כלכלי שפיר", המשיך יו"ר ארגון הרופאים שאף אמר כי למרות תמיכת שר הבריאות בהם, "המצב נוצר בגלל שר האוצר ישראל כ''ץ ומשרד האוצר שאומרים שאין להם מקור מימון לתקנים".

הד"ר הסביר כי השביתה בעצם תעביר את התנהלות הרופאים למתכונת שבת: " מקרים דחופים ומקרים אונקולוגיים יטופלו. אנחנו לא רוצים לפגוע בטיפול בחולי סרטן, בשום שלב של הטיפול בהם. חדרי מיון יעבדו, פגיות יעבדו, מחלקות טיפול נמרץ יעבדו. מרפאות החוץ לא יעבדו, ואני מבקש מהציבור לא להגיע מחר למרפאות החוץ, גם אם נקבע לכם תור. אנחנו מתנצלים על כך מראש, ונשתדל לקבוע תורים חדשים במהרה".