המערך האורתופדי של המרכז הרפואי הלל יפה שבחדרה הוא הראשון בארץ שהחל לטפל בפצעים כרוניים על ידי טיפול ביולוגי המבוסס על דם המטופל. פיתוח ישראלי זה נותן מענה יעיל במקרים חמורים של פצעים כרוניים עד לכדי הצלת רגליים של סוכרתיים מפני קטיעות.

עד כה, השיטות השכיחות לטיפול בפצעים כרוניים היו חבישות ואקום וחבישות מתקדמות. טיפול זה מתבסס על דם מהמטופל, שאותו מעבדים עם חומר מיוחד ליצירת קריש דם בעל תכונות ריפוי. הכנת קריש הדם מבוצעת מיד עם לקיחת דגימת דם של החולה ליד מיטתו, והקריש המוכן מונח עם החבישה המורכבת על הפצע.

לשיטה זו מספר יתרונות: טיפול קצר ומהיר, מניעת קטיעות רגליים וטיפולים ניתוחיים, טיפול המבוסס על דם המטופל, שמפחית כאב ואינו דורש ציוד יקר לתפעול ויישום. ד"ר מקסים גורביץ', מנהל היחידה לכף רגל סוכרתית בהלל יפה, מספר: "שכיחותה ההולכת וגדלה של הסוכרת מעלה את שיעור המטופלים הסובלים במהלך חייהם מרגליים סוכרתיות. זוהי הסיבה העיקרית לקטיעת גפיים בעולם המערבי. מוצר זה הינו בעל תכונות מיוחדות לריפוי פצעים כרוניים קשים, שמבוסס על דם המטופל – מה שמגדיל את סיכויי האיחוי של הפצעים עד לכדי ריפוי מלא".