מחקר וסקר שערכה חברת CooperVision בקרב מדגם של 833 אמהות לילדים בני 6 עד 18 ברחבי הארץ חושף מגמות מרכזיות על מצב הראייה של תושבי ישראל ועל החששות שלהם מהן. 

הסקר בחן גורמי סיכון מרכזיים לראייה, ובראשם חשיפה מועטה לאור וצפייה במסכים במשך שעות רבות. לפי הממצאים, כ־58% מהילדים נחשפים לאור יום במשך שעה אחת או שעתיים, בלי קשר אם הם מרכיבי משקפיים או לא. 

לכך מתווספת החרדה מפני צפייה ממושכת במסכים שהובעה על ידי 82% מהמשתתפות. פרופ' יאיר מורד, רופא עיניים ומנתח בכיר, מנהל היחידה לרפואת עיניים לילדים ופזילה במרכז הרפואי אסף הרופא, מסביר: "אור טבעי הוא המתווך של גדילת גלגל העין בצורה תקינה, והיעדר אור טבעי משבש גדילה זו.

"במשך מאות שנים נחשפו בני אדם לאור טבעי במשך 12 עד 15 שעות ביום, וצמצום החשיפה לשעה עד שעתיים ביום בקרב ילדים ובני נוער נוגד את הטבע ומזיק באופן ישיר. "לכך מתווספת החשיפה הממושכת של ילדים ובני נוער למסכים, שהנזק ממנה נובע לא רק מהקרינה אלא מהקרבה של המכשירים לעין ואימוץ יתר של שריר העין".

לדברי פרופ' מורד, בעיית קוצר הראייה בישראל צמחה משיעור של 20% בשנת 1990 ל־28% בשנת 2003 ולשיעור של 34% בשנת 2019, חלק ניכר מכך נובע מגידול קוצר הראייה בקרב ילדים ובני נוער. נתון מדאיג נוסף שעולה מהמחקר נוגע לגיל הצעיר של מרכיבי המשקפיים: 17% לפני גיל 6, 24% בגילים 6־8 ו־29% בגילים 9־11.