מספר מקרי החצבת בארה"ב עלה השנה בכ-20%, מה שמהווה את ההתפרצות השנייה בגודלה במדינה מזה כמעט שני עשורים. כך דיווחו היום (שני) אנשי משרד הבריאות במדינה. נכון ל-11 באפריל, המרכזים האמריקאים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) רשמו מתחילת השנה 555 מקרים של המחלה, לעומת 465 מקרים עליהם דווח ב-4 לאפריל. כלומר, זינוק של כ-90 בני אדם בשבוע אחד. בדוח ה-CDC לא נאמר האם היו הרוגים כתוצא מהחצבת.

כמו בישראל, גם בארה"ב ישנם הורים רבים המתנגדים לחיסונים נגד חצבת ומאמינים, בניגוד לראיות מדעיות, שמרכיבים מסוימים בחיסון עלולים לגרור לאוטיזם או להפרעות אחרות. ארצות הברית הכריזה בעבר כי החצבת "נעלמה" מהמדינה בשנת 2000, אולם ההתפרצויות עדיין מתרחשות בכל שנה, בדרך כלל כאשר אנשים נוסעים מחוץ לארצות הברית למקומות בהם המחלה שכיחה ונדבקים בה שם.
בעיר ניו יורק לבד נרשמו לפחות 285 מקרים של חצבת מאז אוקטובר, על פי גורמי בריאות מקומיים, כאשר הרוב הגדול שבהם בקרב חברי הקהילות היהודיות האורתודקסיות בברוקלין. ראש העיר ביל דה בלסיו הכריז על מצב חירום בריאותי, והזמין אנשים בחלקים הנגועים של ברוקלין לקבל את החיסון - או שיעמדו בפני קנס. לדברי ראש העיר, מדובר על ההתפרצות הגרועה ביותר שנראתה מאז 1991. 


שלט המזהיר מפני חצבת בקהילה היהודית בברוקלין. הרשויות נאבקות בתופעה. צילום: רויטרס

 
גורמים רשמיים בניו יורק הסבירו כי ההתפרצות בברוקלין החלה בילד בלתי מחוסן, שנסע לטיול בישראל וחזר ממנה כשהוא מתמודד עם חצבת. בנוסף, פקידי משרד הבריאות אומרים כי הם ראו חוברות נגד חיסונים המכילים מידע שגוי מופצים בכל החלקים הנגועים של ברוקלין. 
התפרצות נוספות חלה בקהילות יהודיות אורתודקסיות במחוז רוקלנד בניו יורק. גורמים רשמיים שם אסרו על ילדים לא מחוסנים נגד חצבת להסתובב בשטחים ציבוריים בחודש שעבר. למרות זאת, הצו בוטל על ידי בית המשפט במדינה. 

על פי דוח שפרסם ארגון הבריאות העולמי, מספר מקרי החצבת ברחבי העולם עלה בכמעט פי ארבעה לעומת התקופה המקבילה בשנת 2018. מספר בני אדם שנדבקו בחצבת ברבעון הראשון של 2019 הגיע ל-112,163 בני אדם. ארגון הבריאות העולמי הוסיף כי "במהלך החודשים האחרונים נרשמו מקרים רבים של חצבת גם במדינות בהן מספר המתחסנים גבוה, כולל בארצות הברית, ישראל, תאילנד ותוניסיה - שכן המחלה התפרצה במהירות בקרב אוכלוסיות לא מחוסנות במדינות אלו".