חיה מיום ליום: הזמרת הקנדית סלין דיון התראיינה למגזין "ווג" הצרפתי בו דיברה לראשונה על דבר מחלת "האדם הנוקשה" בה לקתה, על הטיפולים אותם היא עוברת, והוסיפה: "אני מתייחסת לכל יום בנפרד".

איראן בפאניקה? הצעד הדרמטי שעשתה מחשש לתקיפה ישראלית
התוכנית המקורית של סינוואר נחשפת לראשונה: "ההנהגה נפלה בשבי"

זוכת הגראמי הודתה שהיא "מקווה לנס" שירפא את מצבה שמשפיע על יכולת השירה שלה ועל חייה ביום יום, אך היא מנסה לקבל את מצבה הרפואי.

תסמונת האדם הנוקשה ובשמה הרפואי SPS היא מחלה נוירולוגית נדירה שמתאפיינת בנוקשות והתכווצות שרירים, רגישות יתר לגירויים כמו קול ואור, ומתח רגשי שעלול אף הוא לעורר התקפי התכווצות.

בחודש דצמבר 2022 הודיע דיון שהיא לוקחת פסק זמן מהתחייבויותיה המקצועיות כדי להתמקד בבריאותה, לאחר שחשפה את דבר האבחנה. מאז הפסיקה הזמרת להופיע או לצאת לסיבובי קונצרטים. 

בראיון ל"ווג" חשפה דיון שהיא מבלה חמישה ימים בשבוע בטיפולי אתלטיקה, פיזיותרפיה וטיפולים ווקליים: "אני עובדת על בהונות הרגליים, הברכיים, השוקיים, האצבעות, השירה, הקול שלי" סיפרה והוסיפה: "אני צריכה ללמוד לחיות עם המצב הזה עכשיו ולהפסיק לתהות למה זה קרה. בהתחלה שאלתי את עצמי: למה דווקא אני? מה עשיתי? האם זו אשמתי? אך החיים לא נותנים את התשובות. אתה פשוט צריך לחיות אותם".

דיון סיפרה עוד כי הסיבה שהובילה למחלתה לא ידועה: "כפי שאני רואה זאת, יש לי שתי אפשרויות. או שאני מתאמנת כמו אתלטית ועובדת קשה מאוד, או שאני מוותרת וזה נגמר. אני נשארת בבית, מקשיבה לשירים שלי, עומדת מול המראה ושרה לעצמי. בחרתי לעבוד עם כל הגוף והנשמה שלי, מכף רגל ועד ראש, עם צוות רפואי. אני רוצה להיות הכי טובה שאני יכול להיות. המטרה שלי היא לראות שוב את מגדל אייפל".

לדבריה, מה שעזר לה יותר מכל זו האהבה מהקרובים אליה וממעריציה, יחד עם טיפול רפואי מהשורה הראשונה, כפי שזמרת במעמדה הכלכלי יכול לאפשר לעצמו: "אנשים הסובלים מ-SPS  אולי לא ברי מזל מספיק או שאין להם את האמצעים כדי לקבל רופאים וטיפולים טובים. לי יש את האמצעים האלה, וזו מתנה. יתר על כן, יש לי את הכוח הזה בתוכי. אני יודעת ששום דבר לא יעצור אותי".

דיון. מעמדה הכלכלי מאפשר טיפולים רפואיים יקרים (צילום: רויטרס)
דיון. מעמדה הכלכלי מאפשר טיפולים רפואיים יקרים (צילום: רויטרס)

דיון לא יכולה להבטיח למעריצים שתשוב להופעות חיות, אבל גם לא שללה את האפשרות. ל"ווג" הצרפתי היא אמרה: "כפי שהדברים נראים עכשיו, אני לא יכולה לעמוד כאן ולהגיד לכם: 'כן, בעוד ארבעה חודשים'. אני לא יודעת. הגוף שלי יגיד לי. מצד שני, אני לא רוצה רק לחכות. קשה מבחינה מוסרית לחיות מיום ליום. זה קשה, אני עובדת מאוד מאוד קשה ומחר יהיה אפילו יותר קשה. מחר זה עוד יום. אבל יש דבר אחד שלעולם לא ייעצר, וזה הרצון. זו התשוקה. זה החלום. זו הנחישות".

סרט תיעודי חדש בשם "אני: סלין דיון" אמור לצאת בהמשך השנה בפריים וידאו (אמזון). לפי התקציר הרשמי, הסרט "מתעד למעלה משנה של צילומים בהם הזמרת האגדית מנווטת את דרכה לחיים פתוחים ואותנטיים בצל המחלה".