אחרי הפסקה של שנתיים, תאגיד התרופות הישראלי טבע שב לרשימת 20 חברות הפארמה הרווחיות ביותר בעולם לשנה החולפת של אתר Fierce Pharma, כאשר חברת התרופות פייזר איבדה את הבכורה על רקע הירידה במכירות של חיסוני הקורונה.

בעיצומה של המלחמה: "חוסר אמון מוחלט בין נתניהו, גנץ וגלנט"
לא בגלל הבכיר שחוסל: באיראן רומזים מדוע טהרן "שברה את הכלים"

טבע ניצבת במקום ה-19 ברשימה עם הכנסות של 15.8 מיליארד דולר בשנת 2023, לעומת 14.9 מיליארד דולר בשנה שלפני כן. ענקית התרופות הישראלית הופיעה ברשימה במשך 12 שנה רצופות, אולם נדחקה ממנה בשנים 2021 ו-2022 לטובת ביונטק ומודרנה שרשמו הכנסות גבוהות בזכות חיסוני הקורונה.

האתר ציין כי טבע סבלה מירידה בהכנסות במשך חמש שנים, אולם המנכ"ל החדש, ריצ'רד פרנסיס, סייע לבסס אסטרטגיית צמיחה חדשה שמתמקדת בפיתוח עסקי ובהפחתת ההסתמכות על תרופות גנריות. לפי האתר, בטבע מצפים להמשיך בעלייה במכירות בשנה הנוכחית, כאשר הצפי הוא להכנסות של 15.7 מיליארד דולר עד 16.3 מיליארד דולר.

חברת פייזר איבדה את המקום הראשון ברשימה בשל ירידה של 41 אחוז בהכנסות בשנה שעברה, וזאת בשל הירידה במכירות של חיסוני הקורונה והתרופות נגד קורונה שהגיעו לרווח של 12.5 מיליארד דולר לעומת 56.7 מיליארד דולר בשנת 2022. למקום הראשון הגיעה חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון שרשמה עלייה של 6.5 אחוזים בהכנסות שהגיעו ל-85.2 מיליארד דולר.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נוטש את הבמה לאחר שנאומו נקטע. קרדיט: ועידת המחר של ישראל היום (צילום :ועידת המחר של ישראל היום)