מליאת הכנסת אישרה הערב (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שתחייב את חברות הטבק להדפיס תמונות הממחישות את נזקי העישון על חפיסות סיגריות ומוצרי טבק למיניהם. החוק כולל הוראות מחייבות לגודל התמונה ביחס לגודל האריזה, מיקומן של התמונות ועיצובן, על מנת למנוע הצנעה של התמונות על גבי החפיסה.

מעשנים? אתם עומדים לשלם על כך הרבה יותר
מחקר מצא: צניחה בסיכון למחלות סרטן לאחר הפסקת עישון

ח"כ אושר שקלים, מיוזמי ההצעה אמר לאחר אישור החוק: "הנושא הוא חשוב מפני שלפי דו"ח שר הבריאות נמצא כי העישון גורם ל-8,000 נפטרים מדי שנה והצעת החוק הזו באה לתקן בנושא הזה. הצלת חיים היא ערך עליון ומלבד זאת יש פה גם סוגיה של איכות חיים. 

"אדם שחולה זה משפיע גם על סביבתו, המשפחה והחברים. הצעת החוק הזו היא נגזרת של דיון מפרה שקיימנו ביום ללא עישון בכנסת. חשוב לנו להגיע למצב של מניעה. יתרה מכך, יש כאן מסר חברתי וחינוכי חשוב".

חפיסת סיגריות ועליה תמונה הממחישה נזקי עישון (צילום: רויטרס)
חפיסת סיגריות ועליה תמונה הממחישה נזקי עישון (צילום: רויטרס)

לפני כשלושה שבועות, חתם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על צו להעלאת מס הקניה על מגוון מוצרי עישון, וקופסת סיגריות התייקרה בשני שקלים, חומר מילוי סיגריות אלקטרוניות התייקר בשקל למיליליטר וטבק לגלגול התייקר ב-13 אגורות לגרם.

בנוסף, עלה מס הקניה על טבק לא מעובד, סיגרלות, טבק אחר לאידוי, מכשיר לחימום טבק הכולל יחידות טבק וכן מכשיר לחימום טבק הכולל טבק.