תרומה אצילית בצל הטרגדיה: אורנה ומשה דץ, הוריו של השחקן והזמר עומר שהלך לעולמו בנסיבות טראגיות ביום שישי, הסכימו לתרום את איבריו להשתלה להצלת אחרים. מגופו נמצאו מתאימים להשתלה רק קרניות עיניו שהוצאו ויושתלו בחולים שאיבדו את מאור עיניהם.

טרגדיה לאורנה ומשה דץ: בנם עומר הלך לעולמו
בעקבות טרגדיית מותו של עומר דץ: איך מטפלים באפילפסיה? | ד"ר איתי גל

הפרשה העצובה התרחשה ביום שישי האחרון, כשעומר, חולה אפילפסיה, נמצא ללא רוח חיים. לא ברור עדיין מה גרם למותו, ותמותה מהתקף אפילפטי עצמו היא נדירה ביותר כיום. הוריו ביקשו לשמור על פרטיות המשפחה ולא חשפו פרטים על נסיבות האסון.

הלווייתו של עומר התקיימה בבית העלמין נחלת יצחק שבגבעתיים. המשפחה ביקשה לשמור על פרטיותה ואסרו על כלי התקשורת לסקר את ההלוויה שהוגדרה פרטית.

עומר היה תושב גבעתיים ובוגר מגמת תיאטרון בתיכון תלמה ילין. לאחר שירות בלהקה צבאית הוא המשיך ללימודים בבית הספר למשחק של יורם לוינשטיין. את הפריצה הגדולה עשה בעונה הראשונה של התוכנית "הכוכב הבא". בהמשך שיחק בתיאטרון הבימה ובתיאטרון המדיטק עם "ילדי בית העץ".

אורנה דץ, עומר דץ, משה דץ (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
אורנה דץ, עומר דץ, משה דץ (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

מותו של דץ היכה בהלם את התעשייה. חני נחמיאס, חברתו הטובה של משה דץ, כתבה: "עומר דץ איננו. שבר גדול ועצב תהומי. יהי זכרך ברוך ילד יפה ומוכשר".

יולי ויצמן בתה של מיכל הקטנה חברתה הטובה של אורנה דץ כתבה בסטורי שהעלתה: "עומר כמה כאב. מאז שאני מכירה את עצמי גדלתי אצלכם. נשבר לכולנו הלב. משפחה מדהימה שלא תדעו עוד צער אני אוהבת אתכם".  

מעיין אדם ששכלה בשבת השחורה את אחותה מפל במסיבת הנובה, כתבה: "כבר שעה מחפשת מילים. השבוע משה דץ התארח בתכנית שלי, חיבק והשתתף בצערי, כשרק השמיים יודעים שהם הולכים ליפול עליו ולהפוך אותו לאדם עצוב ושבור בשארית חייו. המילים היחידות שיש לי לומר זה תעשו הכל כאילו אין מחר. תאהבו, תתמסרו, תחיו חזק, תגשימו ואל תוותרו על אף רגע. כי מאוד יכול להיות שלא יהיה מחר".