באוזן המן אחת קנויה ממוצעת יש כ-180 קלוריות, כולל מילוי של פרג, שוקולד, תמרים או אגוזים. באלו שבמאפיות או בבית זה תלוי במתכון ותלוי בגודל, ייתכן 100 קלוריות ליחידה וייתכן גם 200 ליחידה.

אוזני המן ביתיות עשויות להכיל פחות קלוריות, ולא רק בשל העובדה שהן קטנות יותר. אך האם יש דרך להפוך את אוזני ההמן למאכל קצת יותר בריא? כן. אפשר להכין למשל בצק מקמח מלא, שיש לו עדיפות כי יש בו את קליפות החיטה שם כל הוויטמינים והסיבים התזונתיים, בעוד קמח לבן כמעט חסר ערך תזונתי.

אוזני המן (צילום: אינג'אימג')
אוזני המן (צילום: אינג'אימג')

גם יש עדיפות לחמאה או שמן קוקוס בכבישה קרה במקום מרגרינה, ואפשר אפילו להכין בצק שקדים שמשדרג מאוד את הטעם והערך התזונתי. כדאי לעשות בצק דק ככל שאפשר, ולבחור במילוי שיהיה איכותי ואז אפילו אוזן המן יכולה להיות בריאה.

איזה מילוי עדיף בריאותית? הכנתי דרוג בריאותי של המילויים הפופולריים

אז במקום הראשון: פרג - בזרעי הפרג המשמשים למאכל יש 500 קלוריות למאה גרם, והם מכילים מעל 43 אחוזי שומן. הפרג מכיל גם מינרלים רבים. כמות הברזל בו גבוהה מאוד- 8.6 מ"ג ברזל למאה גרם פרג. (בקציצת סויה של טבעול, לשם השוואה, יש בממוצע 3 מ"ג ברזל). בפרג יש גם כמות עצומה של סידן - 1367 מ"ג סידן למאה גרם. ב-100 גרם גבינה צהובה, שהיא אחד מן המקורות העשירים ביותר לסידן, יש כמחצית מכמות הסידן בפרג (כ-700 מ"ג).

במקום השני –  מילוי חלבה – יש בה הרבה מינרלים וסיבים, עדיפה חלבה ללא סוכר.

במקום השלישי - ריבה – עדיפות הריבות שעשויות מהפרי בפני עצמו, ללא תוספת סוכר. הן עדיפות מהריבות הדיאטטיות ללא סוכר בכלל כי בהן יש תחליפי סוכר שמזיקים לבריאות.

אחריהן מילוי תמרים שעשיר באשלגן, וגם ריבת חלב שעשירה בסידן.

ובמקום האחרון הכי פחות בריא – שוקולד. גם נוטלה לא בריא למרות שיש בו קצת אגוזים, יש בו הרבה סוכר ושמנים לא איכותיים.

האזינו: