תחלואת השפעת מגיעה לשיאים, אבל הקורונה מראה סימני דעיכה: נתוני משרד הבריאות המעודכנים מצביעים על ירידה משמעותית בתחלואה בקורונה בשבועות האחרונים.

בלתי נתפס: בני משפחות החטופים לא זכאים לטיפול נפשי
משרד הבריאות מזהיר מפני תרופה נוירולוגית שגרמה לתופעות לוואי מסכנות חיים

סיבת הצניחה בשיעור ההידבקות בקורונה לא ברורה, והניסיון מאז פרוץ מגיפת הקוביד מלמד שקשה לחזות את פעילות נגיף הקורונה. הנתונים האחרונים של משרד הבריאות מראים שמתחילת פברואר החלה מגמת ירידה הדרגתית בשיעור המאומתים החדשים המדווחים. אומנם אין מדובר בכל חולי הקורונה, שכן לא קיימות כבר בדיקות ממוסדות, והתחלואה מתבססת על בדיקת האנטיגן הביתית או בדיקות בחדרי המיון.

בכל זאת, הנתונים מצביעים על מגמת תחלואה כללית שצנחה מיותר מ־100 מאומתים חדשים מדווחים למשרד הבריאות בתחילת פברואר לכ־20 מאומתים מדווחים ביום בסוף החודש שעבר.

מנגד, כאמור, נרשמים שיאי תחלואה בוווירוס השפעת עם עומסים כבדים מאוד שנרשמו בבתי החולים ברחבי הארץ, שמדווחים על זמני המתנה ממושכים מאוד בחדרי המיון. בית החולים רמב"ם בחיפה חווה מדי חורף את אחוזי התפוסה הגבוהים ביותר, וביום ראשון האחרון נרשמו 220% תפוסה בחדר המיון וזמן המתנה ממוצע של 15 שעות עד לאשפוז או שחרור הביתה.

בתוך כך, המרכז האמריקאי לבקרת מחלות (ה־CDC) המליץ למבוגרים בני 65 ומעלה לקבל מנת דחף נוספת של החיסון המעודכן נגד זני הקורונה.

החיסון צריך להינתן לפחות ארבעה חודשים אחרי המנה הקודמת. זאת עקב ירידה שנצפתה ברמת הנוגדנים המנטרלים את הנגיף בתוך כחצי שנה מהמנה הראשונה, מה שמצריך מנה נוספת שתגרום לעירור מערכת החיסון והעלאה מחודשת של רמת הנוגדנים.

בדומה לנתונים מקבילים בעולם, גם דיווחי משרד הבריאות מצביעים על כך שחולי הקורונה שלקו במחלה קשה בשנים האחרונות או שנפטרו מהמחלה – לא היו מחוסנים.