למען תושבי הפריפריה: שבוע עבר מאז ההודעה הדרמטית של שר הבריאות אוריאל בוסו, לפיה המרכזים הרפואיים ברזילי שבאשקלון, וזיו שבצפת, יהפכו למרכזי על. מדובר כאמור בהחלטות שיאפשרו הרחבה של השניים - בין היתר באמצעות הגדלת מכסת כוח האדם הרפואי, שילוב של רופאים מומחים והוספת יחידות נוירוכירורגיה וניתוחי לב חזה. שר הבריאות הכריז על כך הערב (שני) באופן רשמי במהלך אירוע הדלקת נר חמישי בבית החולים ברזילי.

"ביום שבת ה-7 באוקטובר הוכיח המרכז הרפואי ברזילי יכולות מרשימות. ההנהלה והצוות הרפואי הגיבו מהר והצילו חיים רבים של פצועים שפונו מהשטח לקבלת טיפול. אני גאה להיות כאן באירוע ההכרזה על בית החולים 'ברזילי' כמרכז על. מדובר בבשורה חשובה לתושבי הדרום, שכן משמעות המהלך היא חיזוק אשקלון, הנגב והאזור כולו - כחלק מהמדיניות שאנחנו מובילים לצמצום פערים בין פריפריה למרכז", אמר, "חשוב לציין כי הזרעים למהלך הונחו בתחילת השנה עם כניסתו של אריה דרעי למשרד הבריאות והנחייתו לפעול לחיזוק ופיתוח שירותי בריאות איכותיים ושוויוניים עבור תושבי הדרום והצפון ולרווחתם. ברכות לפרופ' חזי לוי על העבודה המצוינת ובטוחני שהוא ימשיך להצעיד את 'ברזילי' קדימה להישגים נוספים".

פרופ׳ חזי לוי, מנהל המרכז הרפואי הוסיף: "אני שמח ומודה לשר הבריאות אוריאל בוסו ומנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב על ההחלטה להפוך את בית החולים ברזילי למרכז על. תוספת של מספר יחידות מקצועיות תיתן את היכולת לטפל עד תום בכלל הפציעות המורכבות מבלי להפנות חולים לבתי חולים אחרים, תוך סיכונם, ועל כך התודה והברכה".