ברקע העלייה בתחלואת הקורונה בתקופה האחרונה, משרד הבריאות פרסם היום (שלישי) המלצה להשתמש במסכות בקרב אנשים הנמצאים בקבוצת סיכון או כאלה המעוניינים להפחית סיכון להדבקה במקומות סגורים עם ריבוי אנשים. כמו כן, מומלץ להשתמש במסיכה בעת מפגש עם אנשים הנמצאים בקבוצות סיכון. 

בשל העלייה בתחלואת הקורונה: משרד הבריאות בהוראה חדשה לבתי החולים
משרד הבריאות נערך למתן חיסוני קורונה כבר בחורף הקרוב

במשרד הבריאות מדגישים כי חשוב שחולה עם תסמינים ישמור על בידוד עד לסיום התסמינים, ובמידה ואדם שחלה נדרש לצאת מומלץ להשתמש במסיכה. עוד מסרו כי חשוב לשמור על מודעות ולהיבדק בבדיקה ביתית לגילוי מוקדם כשיש חשד לתחלואה. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"המשרד עוקב כל העת אחר מגמות התחלואה ווריאנטים של הקורונה, נכון לרגע זה, ניכרת בישראל  עליה מתונה במספר המאושפזים. גם בישראל וגם בעולם יש מס׳ וריאנטים שגורמים לתחלואה. משרד הבריאות ממשיך לנטר את מצב התחלואה ויעדכן את הנחיותיו במידת הצורך. המשרד נערך למתן חיסונים ייעודיים בזמן הקרוב כנגד תתי הזנים החדשים", נמסר.

כזכור, מוקדם יותר החודש הורה משרד הבריאות לכלל בתי החולים לבצע במשך שלושת השבועות הקרובים בדיקות PCR לכלל המטופלים במחלקות פנימיות על מנת לנטר את הנגיף. בתגובה, מנהלי בתי החולים דחו את ההוראה וטענו כי היא תגרום לעומס לא סביר.

"אנחנו מבינים את הצורך של מערכת הבריאות לאפיין את התחלואה והסיווג של הווירוס. נראה לנו, שברמה המקצועית, ביצוע הבדיקה לכלל המאושפזים לא יביא מידע יעיל. מאידך, נפח פעילות זה מטיל עלינו עומס עבודה לא סביר, בעיקר במעבדות שגם כך עמוסות. בנוסף, זה יביא להוצאות ניכרות של תקציב הקניות והשכר בתקופה שמאתגרת כלכלית".