בקרב אנשים רבים קיים החשש מפני רמות גבוהות של כולסטרול, זאת משום שהדבר מהווה סכנה לבריאותינו ומעלה משמעותית את הסיכון לסבול ממחלות לב ושבץ מוחי. 

מחקר מצא: היתרונות של אכילת ענבים שלוש פעמים ביום
קמים עם יובש בפה? פרופ' קרסו מסביר מה הסיבה לכך

ישנם שישה משקאות שצריכתם תסייע בשמירה על רמת כולסטרול תקינה, כך על פי דו"ח שפורסם באתר הרפואי "onlymyhealth". הקפה שרבים מאיתנו צורכים באופן יומיומי, הוא בעל יכולת לסייע בדבר, ולהוריד את רמת הכולסטרול בגופינו.

כמו כן, משקאות שיבולת שועל יתרמו גם כן רבות בנושא. שיבולת שוער עשירה בבטא גלוקן, שפועל להורדת רמת הכולסטרול בדם. תה ירוק או שחור עשוי גם כן לסייע לנו בכך. הוא מכיל קטצ'ינים ונוגדי חמצון אחרים שיכולים להפחית את רמות הליפופרוטאין המזיק.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

שיבולת שועל, אילוסטציה (צילום: אינג אימג')
שיבולת שועל, אילוסטציה (צילום: אינג אימג')

ישנם כאלה שצורכים חלב סויה במקום זה הרגיל. על פי הדו"ח, הדבר יתרום גם כן בסוגיה. מינהל המזון והתרופות (FDA) אף ממליץ לצרוך 25 גרם חלבון סויה ליום כתזונה דלת שומן רווי וכולסטרול.

שתיית מיצים, במיוחד אלו העשויים מפירות יער, מסייעת גם היא בהורדת רמות הכולסטרול. הם עשירים בנוגדי חמצון ובסיבים המסייעים בהורדת רמות הכולסטרול בדם. מיץ שיכול לתרום במיוחד בעניין, הוא מיץ עגבניות. על פי הדו"ח, במשקה נמצאים כמויות גדולות של סיבים המסייעים בהורדת הכולסטרול.