שיתוף פעולה ייחודי, שהחל באחרונה בין רשות הטבע והגנים והחוג ללימודי שימור במכללה האקדמית גליל מערבי, מסייע לשימור השרידים הארכיאולוגיים וערכי המורשת בגן הלאומי ציפורי, ויאפשר, בנוסף, לסטודנטים במכללה להתנסות באופן מעשי ומשמעותי בפעולות שימור.

שיתוף פעולה זה, שיתמקד עתה בשרידים הארכיאולוגיים בגן הלאומי ציפורי, הוא המשך לשיתוף פעולה של מספר שנים בין רשות הטבע למכללה שנועד לקדם את תחום השימור הארכיאולוגי בישראל.

לדברי יהונתן אורלין, מנהל צוות השימור במחוז צפון של רשות הטבע והגנים, "הגן הלאומי ציפורי משמר את שרידי בירת הגליל ציפורי הקדומה שבה ישבה הסנהדרין ובה נחתמה המשנה. ממצאים ושרידים ארכיאולוגיים אלו מחייבים שימור שוטף ותחזוקה מונעת על מנת לשמר את ערכי המורשת הייחודיים. שיתוף הפעולה עם המכללה יאפשר גם להעצים את יכולות השימור של הרשות וגם יסייע בהכשרת דור העתיד של המשמרים בישראל".

ד"ר מיכאל איזנברג, מהחוג ללימודי שימור במכללה האקדמית גליל מערבי, מוסיף: "הגן הלאומי ציפורי אימץ אותנו לחיקו ואנו בשמחה נרכז את ההשתלמויות המעשיות מכאן ואילך באתר. אנו שמחים לראות גם התלהבות מצד הסטודנטים שלוקחים חלק בשימור מעשי בגן לאומי עם אוצרות ארכיאולוגיה מרשימים ומפוארים במיוחד, המאפשרים להם להתנסות בקשת רחבה של עבודות שימור".