משבר האקלים העולמי מחייב מתן תשומת לב בעת תכנון ובניית בניינים חדשים, קל וחומר בעת תכנון רובע או שכונה חדשים.

כך, במסגרת מיזם הדגל העירוני של ירושלים – רובע הכניסה המערבית החדש, שהולך ונבנה בבירה, ניתן מענה לסוגיות כמו ניצול וחיסכון באנרגיה, חיסכון במים, צל באמצעות בניינים או עצים, וכן נוצרו פתרונות לעידוד הליכה במרחב הציבורי.

הפרויקט קיבל לאחרונה הכרה כעומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של תקן LEED ND המחמיר – כלי המדידה לשכונות של המועצה האמריקאית לבנייה ירוקה. כלל המבנים בתוכנית נדרשו לעמוד בתקן המאפשר חיסכון מהותי של 20% לפחות בצריכת מים ו־5% עד 12% בצריכת אנרגיה, כשחומרי ריצוף ומעטפות המבנים תוכננו למניעת תופעת "אי־החום" העירוני.

מערכות תאורה ציבורית תוכננו לחיסכון אנרגטי ולמניעת זיהום אור לילי. התקן קודם על ידי חברת עדן - החברה לפיתוח כלכלי בירושלים, באמצעות משרד דן בן עמרם הנדסה וניהול ומשרד לשם שפר איכות סביבה.

תקן LEED ND בוחן בין היתר גישה מקסימלית לאמצעי תחבורה ציבורית ונוחה במיקום באזור אורבני צפוף, והתוכנית בירושלים נותנת דגש על הליכה ברגל, רכיבת אופניים ונסיעה באוטובוסים וברכבות. אף שהתוכנית מוסיפה כמיליון ורבע מ"ר של שטח בנוי, היא כמעט לא מוסיפה מקומות חניה במפלס הולכי הרגל.

הרובע ישכון במרכזו של צומת תחבורתי הכולל שלושה קווי רכבת קלה, תחנת רכבת ישראל (יצחק נבון), תחנת אוטובוסים מרכזית, נת"צים וכן שבילי אופניים לאורך כל הרחובות, מדרכות רחבות מלוות בעצים ומוצלות, ומספר רב של גינות ושדרות לטובת הולכי רגל.

ראש העיר משה ליאון: "ירושלים מובילה בהיבטי קיימות ואיכות הסביבה, ועכשיו גם בתכנון ירוק למתחמים חדשים. אנחנו גאים על כך מאוד, ונמשיך במגמה זו למען עתידנו ולמען ילדינו".