כ-100 אלף בני אדם פקדו היום את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ. האתר המבוקש ביותר היה הגן הלאומי ירקון תל אפק עם כ-3,900 מבקרים. 

כמו כן, בגן הלאומי מצדה ושמורת הטבע עין הגדי ביקרו כ-3,000 מבקרים בכל אחד מהאתרים, הגן הלאומי גן השלושה זכה לכ-2,800 מבקרים והגן הלאומי תל אשקלון עם כ-2,400 מבקרים.

בתוך כך, אלפי מטיילים, משפחות וילדים, לקחו חלק ב״קרנבל בנחל" - פסטיבל של עשרות פעילויות קהילתיות, סיורים וטיולים מיוחדים, בנחלים ובוואדיות ברחבי הארץ, בהובלת החברה להגנת הטבע – החל מנחל כזיב ועין דיבשה, דרך נחל הקישון ונחל תנינים ועד לנחל אוג ונחל פרת. הפעילויות והטיולים, החלו ביום חמישי ונמשכו עד היום.

האירוע, בשיתוף עם רשויות ניקוז ונחלים, רשויות נחל, רשויות מקומיות, מועצות אזוריות וארגוני סביבה, הציע שלל פעילויות קהילתיות וטיולים בנחלים, במטרה להכיר לציבור נחלים קצת פחות מוכרים ולחשוף נחלים מוכרים מזוויות אחרות ויותר מיוחדות. 

דנה טבצ'ניק, מנהלת היחידה לשיקום נחלים, בחברה להגנת הטבע: "הגיע הזמן להחזיר לציבור את נחלי ישראל, לשקם את הנחלים ולהפסיק את ההזנחה המתמשכת שלהם. הנחלים ברחבי הארץ, יכולים לחזור ולהוות מערכת אקולוגית מתפקדת ומקום לפנאי ולנופש מהנה, המהווה גם מפלט מהקיץ הלוהט שלנו. בכל אזור בארץ, יש נחל, על הציבור לדרוש, ביחד איתנו, את הפסקת זיהומם הבלתי פוסקת, החזרת מקורות המים שלהם והחזרת שטחי ההצפה של הנחלים. שימור ושיקום הנחלים, לא רק יאפשר להם להוות מערכת אקולוגית בריאה למגוון חיות בר וצמחים, אלא יהווה חוסן אמיתי מפני הצפות ושיטפונות. נחל בריא, מבחינה אקולוגית, יודע להכיל אירועי גשם קיצוניים ובכך להגן על תושבי ישראל ממפגעי הצפות״.