הלילה , ביום שישי, ה-24 במרץ, בשעה 2:00 בלילה, ייכנס שעון הקיץ 2023 לתוקפו בישראל, כשמחוגי השעון יוזזו שעה אחת קדימה לשעה 3:00. בעקבות הזזת השעון נאבד שעת שינה במהלך הלילה. שעון הקיץ יסתיים כעבור 219 ימים, ביום ראשון, ה-30 באוקטובר, 2022. 

עוברים לשעון קיץ: כך תוודאו שהשעה בסמארטפון נכונה | מדריך

אורכה של תקופת שעון הקיץ נקבע בחוק ב-2013 כך שתותאם לנהוג באירופה. על פי התיקון, שעון הקיץ חל מיום שישי שלפני יום ראשון האחרון של חודש מארס ועד יום ראשון האחרון של חודש אוקטובר. 

בעקבות הזזת השעון יחולו שינויים בזמני פעילות רכבת ישראל. החל ממוצאי שבת, 25.3.23 ומידי מוצ"ש, עד כניסת שעון החורף לתוקפו, תאוחר שעת תחילת פעילות רכבות הנוסעים, ואלה תחלנה בשעה 21:00 (בקירוב) במקום בשעה 20:00 (בקירוב).

לוח החגים והמועדים של מעריב

מי המציא את שעון הקיץ? איזו מדינה הייתה הראשונה לאמץ את הרעיון? ואיך שינוי השעון משפיע על גופנו ועל החברה בה אנחנו חיים? כל התשובות נמצאות כאן

כאמור, הזזת השעון קדימה גורמת לנו לאבד שעת שינה, דבר שיכול להיות קריטי ולהשפיע רבות על התחושה הפיזית שלנו. ד"ר עבדל רחמן נאדר, ראש מעבדת השינה בבית חולים משגב לדך של קופת חולים מאוחדת, מסביר כאן על ההשלכות של אובדן שעת שינה ושל יותר שעות אור במהלך היום.