בימים האחרונים גובר החשש מהתופעה במסגרתה אזרחים מתקרבים בחוסר אחריות לכרישים ששוחים סמוך לתחנת הכוח בחדרה. כך מספר היום (חמישי) כתב וואלה! יואב איתיאל בראיון ליואב מינץ ברדיו צפון 104.5, על רקע התיעודים בימים האחרונים בהם נראים אזרחים מתקרבים באופן מסוכן לכרישים.  

"הכרישים מתקרבים כל כך לחוף ולא מפחדים מבני אדם, ובני האדם גם לא פוחדים מהכרישים. זו תופעה לא רגילה. הסיבה בגללה הכרישים מגיעים לשם זו המים החמים באזור המשמשים לקירור תחנת הכוח", תיאר איתיאל. 

אם אלה פני הדברים, אז מי בדיוק אחראי להרחיק את האזרחים מהמקום. "אף אחד לא יותר מידי תקיף, גם שוחרי הטבע, גם הרשויות, גם החברה להגנת הטבע. הולכים פה על חבל דק, עד שיכול לקרות אסון. ביס (מכריש) יכול לגרום לנכות". איתיאל מסביר עוד כי עיריית חדרה הוציאה הודעה שהרחצה באזור אסורה, אך אין למעשה אכיפה, גם לא של שוטרים, והאזרחים ממשיכים להגיע. 



על פי המסמך מקצועי שפרסמה היום החברה להגנת הטבע, להימצאות בני אדם ליד הכרישים, יש השפעות שליליות על אוכלוסיית הכרישים – נוכחות אנושית ליד הכרישים, נתפסת על ידי הכרישים, כאיום ועלולה לגרום לשינויים פיזיולוגיים והתנהגותיים, המובילים לירידה בכשירות הפרטים הבודדים ובמקרים קיצוניים, להשפיע אף על האוכלוסייה כולה. 

בחברה להגנת הטבע מסבירים עוד כי "המצב בו הכרישים מתקבצים במים החמימים, במקום בו יש פעילות לא מוסדרת של דיג, שיט מנועי, צלילה ושנירקול – כולם ביחד, מהווה לא רק סיכון לכרישים, אלא גם סיכון בטיחותי בין המשתמשים השונים בשטח, בייחוד פעילות של דיג ושיט מנועי, לרוחצים ולצוללים, הנמצאים במרחב. לכך, יש להוסיף את הסיכון הפוטנציאלי לחיכוך עם טורף ימי גדול". 

"משום כך", אומרים בחברה להגנת הטבע, "עולה הצורך להסדיר את השימוש האנושי במרחב זה, על מנת להגן על הכרישים מחד, ולמנוע קונפליקט בטיחותי לאדם, מצד שני". על פי החברה להגנת הטבע, יש למנוע לחלוטין פעילות דיג במקום, המסכנת את הכרישים. 

בנוסף, צוין במסמך, יש לסגור עונתית את אזור ההתקבצות של הכרישים, לדיג, באופן גורף, להגביל את הגישה של כלי שיט ממונעים, לאזור בו נמצאים צוללנים ולהגדיר אזור צפייה בטוח, שממנו יוכלו בני האדם להביט בכרישים, ממרחק והכרישים עצמם, יוכלו לנוע במים, באופן חופשי. בחברה להגנת הטבע מוסיפים כי ניהול האזור חייב להתבצע תוך אכיפה יעילה, גם מהים וגם מהיבשה.