על כביש עתידי המתוכנן לפתור את עומסי התנועה בכניסה לאריאל הושלכו בשנה האחרונה מאות טונות של פסולת בניין. מלבד המפגע הסביבתי החמור, התושבים טוענים כי הדבר יקשה על סלילת הכביש, המיועד לסייע לתושבי האזור כולו. עו"ד שלמה רבינוביץ' מעמותת "ירוק עכשיו", המסייעת לתושבים, מדגיש כי מדובר במפגע פסולת אדיר בהיקפו: "אנו עדים לאלפי מפגעי פסולת בשנה בשומרון אשר גורמים לנזקים חמורים לסביבה, אך לכזה היקף לא נחשפנו מעולם. אנו דורשים כעת מהמינהל האזרחי לנקוט את כל הכלים הנדרשים לפעול לסגירת האתר ולהשבת השטח למצב תקין מבחינה סביבתית".

אתר הפסולת הפיראטי העצום צמח בסמוך לכיכר אריאל, על הכביש העוקף העתידי לכביש 5 המרכזי, כשכבר בשנת 2019 החלו להישפך במקום מאות טונות של פסולת, שבימים אלה נערמות כבר לאורך כל מקטע הכביש. "תופעת השלכת הפסולת בהיקפיה הנרחבים מהווה בעיה חמורה לאזור כולו. שפיכת הפסולת נעשית לכל אורך מקטע הכביש העתידי, זה האמור להיסלל ולפתור את בעיית עומס התנועה בכניסה לאריאל. כל עוד המפגע יימשך, הדרך לסלילת הכביש תהיה קשה ומורכבת", אומרים בירוק עכשיו.

הפסולת המושלכת על פני הקרקע משתלטת על המרחב הטבעי ויוצרת מפגע סביבתי ותברואתי אדיר כגון פגיעה פיזית בשטח, השחתת צמחייה, זיהום אוויר, זיהום הקרקע ופגיעה במקורות המים. שפיכת הפסולת נעשית בסמוך לעמדת שמירה צה"לית, הנמצאת במרחק של פחות מ־100 מטר.

עמותת ירוק עכשיו פנתה למינהל האזרחי במכתב חריף, בדרישה שינקוט בדחיפות פעולות פיקוח ואכיפה נגד שפיכת הפסולת ועברייני הפסולת, אך טרם קיבלה מענה. מהיחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים נמסר בתגובה: "המקרה המדובר מוכר לגורמי האכיפה במינהל האזרחי. פעילות אכיפה במקום נגד האתר הפיראטי תתבצע בהתאם לסמכויות ולנהלים, וכן בכפוף לסדרי העדיפויות ולשיקולים המבצעיים".