בניסיון לעודד את נטיעת העצים ברחבי העולם, האו"ם הכריז על 21 במרץ כ"יום היערות הבינלאומי". יוזמה זו זכתה לתמיכה גורפת מצד לא פחות מ־190 רשויות מקומיות מצפון הארץ ועד דרומה, שהצטרפו ל"יער האקלים", מיזם חברתי של "יוזמת האנרגיה הטובה" וחברת נטפים, שמעודדות נטיעת כמות מסיבית של עצים במקום שבו תהיה להם ההשפעה הסביבתית הגדולה ביותר – בתוך ערים ויישובים בכל רחבי הארץ.

עד כה אושרו יותר מ־90 בקשות של רשויות מקומיות לנטיעת "יער האקלים" בשטחן, כאשר בסוף השבוע החלו בכפר סבא לנטוע 150 עצים בשטח העיר. היום יימשך הפרויקט ברהט, עם שתילת 150 עצים נוספים. בחברת נטפים הסבירו כי מדובר בנטיעתם של עצים שכבר הספיקו לגדול ולהתחזק והם נשתלים בשטחים ציבוריים מוזנחים ונטושים, "ובכך מונגשים בחזרה לציבור התושבים".

הנטיעה מתבצעת בצורה אחראית ואקולוגית עם מערכות ההשקיה המתקדמות של החברה. "הפרויקט בנוי כשיתוף פעולה מתמשך בין המגזר הציבורי, המגזר הפרטי והקהילה המקומית, אשר לוקחת חלק בהכנת השטחים ובימי הנטיעות". הפרויקט "יער האקלים" מאתר אדמות בור מוזנחות בתחומי היישובים והשכונות, מקיים אירועי נטיעות בשיתוף הקהילה והופך אותן ליער לטובת הסביבה ולרווחת הקהילה.

מנהלת אחריות תאגידית בנטפים הגר קוסטיאנובסקי הוסיפה כי "מדובר גם בדרך מצוינת להתמודדות עם משבר האקלים ועם העלייה בצפיפות האוכלוסייה במרחב העירוני בישראל. לנטיעת עצים השפעה עצומה על שיפור איכות הסביבה".

מנכ"לית "יוזמת האנרגיה הטובה" טובה הדס תדמור הדגישה כי "לכולנו חשוב שיהיה מקום ירוק לנשום בו אוויר נקי ממש מתחת לבית, לעשות פיקניק, לשחק מחבואים, להחזיר קצת רעננות לנשמה. לכן חשוב לנטוע כמה שיותר עצים בתוך הערים בשביל אנשים, ובעיקר בשביל הילדים".