בשבועות האחרונים ערך מרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע את תחרות "ציפור השנה" לשנת 2023 מבין הציפורים הנדירות והיפות ביותר שראינו השנה.

הבחירה ניתנה בידי הציבור הרחב באמצעות אתר הצפרות הישראלי של החברה להגנת הטבע, ואתמול התברר כי הזוכה הוא הדוחל השחור, שנחשב לציפור הנדירה הראשונה שביקרה בישראל ב־2023 - עם כ־18% מהקולות. למקום השני הגיע יסעורון אטלנטי עם 17.4% מהקולות, ולשלישי - פורפיריה אפורת ראש עם 13.1% מהקולות.

ד"ר יואב פרלמן, מנהל מרכז הצפרות בחברה להגנת הטבע, אומר: "משמח לראות שגם בתקופה קשה זו הציפורים בישראל והטבע הישראלי ממשיכים לקבל את תשומת הלב של הציבור. ההשתתפות בתחרות ציפור השנה הייתה נרחבת מאוד, והתוצאות משקפות את הרצון של הציבור הישראלי לצאת אל הטבע, ליהנות מהשקט ומהשלווה, ומכוח הריפוי וההחלמה של הטבע, שנחוצים כל כך בימים אלה".

עוד הוא מוסיף: "הדוחל השחור הוא בחירה מעולה. המלחמה הוציאה לרבים את החשק לצפרות, והשאירה צפרים רבים בבית. כולנו כואבים ומבכים את מותם הבלתי נתפס של הנרצחים, דואגים לשלומם של החטופים, מתפללים להחלמה מהירה של הפצועים ומייחלים לשובם של חיילינו. באופן אישי, אני מאמין שהיציאה לטבע, ובמיוחד הצפרות, חשובה מאוד לשיקום הבריאות הנפשית שלי ושל כולנו".