יו"ר יש עתיד ושר האוצר לשעבר, יאיר לפיד, התארח היום (שבת) באירוע שבתרבות בנתניה ואמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא צריך לכהן יותר בתפקיד. 

כשנשאל לפיד על מיצוי תקופת נתניהו כראש ממשלה, השיב: "הייתי שנה ושמונה חודשים בממשלתו. ראיתי תהליך לא טוב שבו ככל שעבר הזמן הוא יותר ויותר איבד עניין בניהול המדינה, והיה עסוק בעיקר בזה שהוא יישאר בתפקיד עם כל הנוחות המתלווה. הוא איבד כל קשר עם המציאות שמעסיקה את האזרחים הישראלים, עם היום יום שלהם, ועם הקושי שלהם. עוד הוסיף לפיד: "אני חושב שהוא מיצה את עצמו ואיבד עיניין וקשר עם המציאות הישראלית ולפיכך לא צריך להיות יותר ראש הממשלה". 
שר האוצר לשעבר התייחס לתקציב שהכין ולא הוגש בסופו של דבר בגלל הקדמת הבחירות: "בתקציב 2015 שהגשנו, בראשון בינואר האחרון אני הייתי אמור לקחת 190 אלף קשישים במדינת ישראל ולהעלות אותם מעל קו העוני. הושקעו מיליונים בתשתיות, עבדנו עבודת מטה של יותר משמונה חודשים, ידענו למי הולך הכסף, לאיזה חשבון הוא נכנס, דרך מה ואיך עושים את זה דרך הביטוח הלאומי, ואז ביום אחד הכל נעלם". 

לפיד התייחס גם לנושא פרס ישראל: "אם הוא באמת היה רוצה לעשות שם משהו, יש הליך מאוד מסודר. קודם הולכים ליועץ המשפטי לממשלה, מקבל את הייעוץ לפני ולא אחרי. היות והוא לא עשה את זה, זה מפני שהוא רצה את המהומה. זה תפור גס. זה היה תרגיל בחירות מהסוג הנמוך ביותר. זה היה מתוכנן כך, שהיועץ המשפטי לממשלה יפסול לו את זה, כדי שהוא, כדרכו, לא יצטרך לשאת בתוצאות של המעשים של עצמו". 
על נושא נאום נתניהו בקונגרס אמר לפיד: "הנאום הזה גורם נזק אמיתי, לא רק ליחסים בין ישראל לארצות הברית, אלא למאבק המוצדק שמנהלת ישראל במשך שנים נגד תוכנית הגרעין האיראני. לישראל כבר כמעט היה רוב של שני שליש בקונגרס האמריקאי לטרפד כל וטו של הנשיא נגד סנקציות, ואיבדנו את הרוב הזה. הסנאטור מננדס, דמוקרט שתכנן להטיל סנקציות נוספות, משך את הצעת החוק שלו ברגע שהוא שמע שנתניהו בא לשאת את נאום הבחירות הזה אצלו בקונגרס. איבדנו את היכולת לטרפד את ההסכם בגלל הנאום, ונתניהו יודע את זה".