הקלטה נוספת של הרב עובדיה יוסף מתפרסמת היום (חמישי) בבוקר. בעוד שהקלטת הקודמת שפורסמה לפני חודשיים בערוץ 2, בה נשמע הרב עובדיה יוסף כשהוא מדבר בגנותו של אריה דרעי, מספר שנים לפני מותו של הרב, ההקלטה הנוכחית הוקלטה שבועות מספר לפני מותו של האב הרוחני של מפלגת ש"ס, ונראה שגם הפעם, מי שעשוי להרוויח קולות ממנה הוא אלי ישי.



בהקלטה, שנחפשה בתוכנית הבוקר של גל"צ, נשמע יוסף מברך את ישי: "אתה יושב ראש נאמן. אני אוהב אותך והשם אוהב אותך. אתה מוזמן לחיי העולם הבא". הדברים נאמרו לאחר שאריה דרעי מונה על ידי יוסף לראשות מפלגת ש"ס, בעוד שישי נדחק למקום השני ברשימה. בהקלטה נשמע הרב כשהוא לא במיטבו.



מיד לאחר השמעת הקלטת, עלה לשידור בגלי צה"ל נכדו של הרב עובדיה, יעקב ששון, שלא אהב את פרסומה: "בזמן שכל עם ישראל היה עצוב והתפלל לרפואתו של מר"ן, היו אנשים שדאגו להכנס ולהקליט וזה מצער מאוד. סבא שלי היה אדם נחמד מאוד, וכל אחד שהיה נכנס אליו היה מקבל דברי ברכה ואהבה. שומעים בהקלטה שהרבה לא נשמע במיטבו, הוא בקושי יכול היה לנשום".



על תוכן הדברים אמר ששון: "חד משמעית, זו לא הוכחה שישי היה הבן המועדף. הרב מינה את אריה דרעי ולא את ישי. אלי ישי הוא מורד, הוא התבקש להשאר אבל לא עשה כן, ובדרכים נכלוליות הוא פוגע בתנועה של מר"ן, כולל הוצאת ההקלטה הזאת, שנועדה לפגוע בתנועה שהקים מר"ן. אדם שמתעסק בהקלטות כשרבו שרוי בערש דווי, הוא לא נאמן. אני לא מבין את ההגיון להוציא את ההקלטה הזו".




ההקלטה הקודמת: "לא יכול לבגוד בישי"

הקלטת הקודמת נחשפה בסוף חודש דצמבר בחדשות ערוץ 2, וצולמה בבית המנהיג הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף המנוח, סיפקה מידע מאוד לא מחמיא על מה שחשב הרב מנהיג המפלגה אריה דרעי, המצוי בעיצומו של מאבק נגד אלי ישי, מי שהיה סגנו ובעבר הנהיג את המפלגה.



בתיעוד שבוצע לפני כשש שנים ושודר בהרחבה, נשמע הרב מתבטא בחריפות רבה נגד ח"כ אריה דרעי ומצדד ביריבו, ח"כ אלי ישי, שפרש מש"ס בטריקת דלת והקים מפלגה עצמאית. הרב הביע חשש באוזניהם של מקורביו כי הציבור יחשוב על דרעי שהוא "גנב ורשע". הרב מבהיר בסרטון: "לא אבגוד בישי". השיחה הנדירה שתועדה התנהלה בין מקורבי הרב, צבי חקק, שהיה אז עוזרו האישי, בנו הצעיר משה יוסף, ורעייתו יהודית.
 
״להשאיר 17 ח״כים בלי רועה?״ הרב עובדיה נשמע בקלטת כשהוא מספר על הימנעותה של ש"ס תחת הנהגתו של דרעי בהצבעה בכנסת על הסכמי אוסלו א', דבר שסייע להעברת ההחלטה בממשלה ובכנסת. בעקבות עמדה זו של ש"ס נערכו מתחת לביתו של הרב עובדיה בשכונת הר נוף בירושלים 
עצרות מחאה של פעילים ושל אנשי ימין שהתנגדו למהלך שאפשר את אישור הסכמי אוסלו ואת החתימה עליהם.
 
הרב עובדיה הסביר גם את החלטתו להדיח את דרעי מהנהגת התנועה לאחר הבחירות שנערכו בשנת  1999, בעקבות הרשעתו בלקיחת שוחד ועונש המאסר והקלון שהוטל עליו, ועל ההחלטה למנות תחתיו את אלי ישי. "מה לעשות, להשאיר 17 חברי כנסת בלי רועה?", שאל הרב. "מוכרח לעשות מישהו שיהיה יושב ראש. על זה אני החלטתי. אם אין אף אחד, צריך מישהו להנהיג אותם. אני יש לי זמן לטפל ב־17 חברי כנסת? כמה ספרים חיברתי באותו הזמן? שישה, שבעה? אתה יודע מי היה עושה לי את זה?"
 
בהמשך הקלטת התייחס הרב עובדיה להרשעתו של דרעי בבית המשפט. "כשיבוא הזמן (בתום תקופת הקלון) אני אענה לו. אולי 30%-40% אומרים שבית המשפט צודק. השאר אומרים: לא צודק. עכשיו, אם ישימו אותו (דרעי) למשל בראש הרשימה שלנו, 30%-40% מהמצביעים יברחו לנו. למה? כי שפטו אותו בבית המשפט. (הציבור יגיד): למה לקחת מישהו גנב? למה לקחת מקבל שוחד? 30%-40% לא יישארו, אז יברחו לנו. למה? למה נעשה כך? על ישי אין לאף אחד שום דבר. אני לא יכול לבגוד בישי. אני יודע מניסיון העבר - הוא (דרעי) עצמאי מדי, זה לא רשע?"