על פי הדו"ח, מתוך כ-3,000 הצעות החוק שהוגשו בכנסת ה-19, רק 30 עסקו בקהילה ורק אחת, של ח"כ דב חנין (חד"ש) על איסור אפליית תלמידים על רקע נטייה מינית, עברה את כל שלוש הקריאות ונכנסה לספר החוקים. הדוח הוכן בשיתוף התאחדות הסטודנטים. ומהנתונים עולה כי מרצ היא התומכת הגדולה ביותר בקהילה הגאה מבין כל סיעות הכנסת היוצאת. שלא במפתיע, הסיעה החרדית יהדות התורה ואיתה ח"כ אורית סטרוק מתקומה-הבית היהודי, דורגו הכי נמוך. 
הח"כים המצטיינים בדו"ח הם ח"כ היוצא ניצן הורוביץ (מרצ) שלא מתמודד לכנסת הבאה וח"כ תמר זנדברג (מרצ) ביחד עם מיכל רוזין ואילן גילאון מסיעתם וח"כ דב חנין (חד"ש). האגודה מציינת לחיוב גם את יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון ואת חברי הכנסת מרב מיכאלי ואיציק שמולי מהעבודה.


המפלגה המצטיינת, מרצ. צילום: פלאש 90


מבין סיעות הימין בקואליציה היוצאת יוצאות דופן לחיוב רק שתי חברות כנסת - ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו) שזכתה לציון 41 לעומת ממוצע סיעתה של 2.5 נקודות בלבד בדו"ח וח"כ מירי רגב (הליכוד). 
סיעות יש עתיד והתנועה התכוונו לקדם יחד את חוק ברית הזוגיות במהלך הכנסת היוצאת, מהלך שנקטע באיבו בגלל הקדמת הבחירות. יש עתיד אף ניסתה לגייס לנושא גם את ישראל ביתנו כדי להרחיב את החוק לפסולי החיתון יוצאי ברית המועצות לשעבר. זאת גם הסיבה שבעטיה הן התנגדו לחוק שהגישה ח"כ סתיו שפיר (העבודה) למסלול אזרחי לנישואי בני אותו מין.

למרות זאת, פעילים אחרים בקהילת הלהט"ב מאשימים את יש עתיד והתנועה שלא ניצלו את שעת הכושר להעברת החוק החשוב: "הם דחקו אותו לתחתית סדר העדיפויות כדי שלא לעורר מהומה בקואליציה, וזאת כשכל העת תלוי ועומד מעליהם סעיף וטו על חוקים ממשלתיים כאלה של הבית היהודי שעוגן עוד בהסכמים הקואליציוניים". 

יש עתיד ידועה כתומכת גדולה של קהילת הלהט"ב, גם במצעה וגם בהתבטאויות בכיריה. ח"כ עפר שלח, יו"ר הסיעה, אף עמד בראש השדולה למען הקהילה. כך גם יו"ר התנועה ציפי לבני שאף חיתנה כשרת משפטים זוגות מאותו מין. אבל שתי הסיעות לא הספיקו לממש בכנסת היוצאת עקרונות אלו בחקיקה. 

תומך, אבל לא במבחן התוצאה. שלח. צילום: פלאש 90
 
כשהוקמה הקואליציה לאחר הבחירות האחרונות דומה היה שמדובר בשעת כושר לקהילת הלהט"ב, כשמפלגות כמו יש עתיד והתנועה, שדגלו בסובלנות וקידום הקהילה, הכתיבו את הטון לא מעט בממשלה ביחד עם ידידים גדולים של הקהילה מבין שרי הליכוד כמו גדעון סער ולימור לבנת. כל הגורמים האלה כבר לא נמצאים בממשלה, כשראשי יש עתיד והתנועה פוטרו על ידי ראש הממשלה, ואילו סער ולבנת פרשו. 
"הכנסת האחרונה זכתה לסופרלטיבים רבים על היותה ליברלית בשל היעדרות החרדים מהקואליציה, אבל המציאות הפוכה ומדאיגה. מרבית הח"כים כשלו בפעילות נגד אפליית הקהילה" ,אומר מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, עודד פריד, ומוסיף: "רוב מוחלט בעם תומך בשוויון זכויות מלא לקהילה ואני קורא לציבור המצביעים לבחון את פעילותם של חברי הכנסת ולהצביע בהתאם, עלינו לשים סוף לאפליה". 

במרצ מרוצים, ביש עתיד עוקצים
 
במרצ מברכים על הציון לשבח שקיבלו בדו"ח. יו״ר מרצ, זהבה גלאון, אמרה: ״אני גאה על הדירוג הגבוה לו זכתה מרצ, אך כלל לא מופתעת ממנו לאור הברית ארוכת השנים בין מרצ לקהילה הגאה. דווקא בימים בהם החושך מרים את ראשו ואנשי ציבור או מי שמתעתדים להיות כאלה, יוצאים באמירות הומופוביות, מרצ גאה להיות בחזית המאבק". 
ח"כ תמר זנדברג אמרה: "אמנם משמח לקבל את ההכרה הזו אך מבחינתי פעילות למען הקהילה הגאה היא פעילות לשוויון ולזכויות אדם, והינה חלק אינטגרלי ומובן מאליו בעבודתי כמחוקקת וכאשת ציבור. מצער לראות כי גם כיום יש מפלגות שגאות בהומופוביה ובגזענות שלהן, ומשתמשות בדת כתירוץ לאפליה". 

במפלגת "יש עתיד" בחרו להתמקד דווקא בנקודות החיוביות שצויינו בדוח ומהמפלגה נמסר בתגובה, מחבקת אך גם ביקורתית: "אנחנו מברכים את האגודה למען הלהט"ב בישראל על המחקר שמראה את תרומתה הגדולה של "יש עתיד" לקהילה. חברי כנסת מהאופוזיציה הגישו הצעות חוק רק על מנת להירשם בסטטיסטיקה. תמוה בעינינו שחברי מרצ, שפעלו נגד חוק הפונדקאות המכיר בשוויון ובהורות להט"בית מדורגים במקום גבוה במחקר". 
 
יצויין כי חוק הפונדקאות המהפכני שהובילה שרת הבריאות האחרונה, יעל גרמן (יש עתיד), הספיק לעבור רק בקריאה הראשונה והמשך חקיקתו בכנסת הבאה תלוי מאד בהרכב הקואליציה שתשלוט בה.