סרטון שעלה באתר "כיפה" ובו מביעים אחדים מהמתמודדים בבית היהודי את דעתם על נישואים חד מיניים מעורר סערה במערכת הפוליטית ובעקבותיו הושמעו דרישות מיו"ר המפלגה, נפתלי בנט, להתנצל על דעות הומפוביות שהביעו מתמודדים במפלגתו.


בסרטון התבקשו המתמודדים בבית היהודי להשיב מה דעתם לנישואים חד מיניים. יו"ר ועדת כספים, ח"כ ניסן סלומינסקי, השיב כי המשפחה המסורתית של בעל ואישה וילדים, זה הדבר הנכון שבונה את העולם ולא הורס אותו.

דני דיין, לשעבר יו"ר מועצת יש"ע, אמר: "לא תפקידה של המדינה למנוע זוגיות, אבל החינוך שלנו צריך למנוע את זה". באשר לחקיקה אמר כי עליו ללמוד את הנושא ולהתייעץ גם עם רבנים.


עו"ד יוסי פוקס, המתמודד על מקום ברשימת הבית היהודי, כינה נישואין בין בני אותו מין "מין שבאינו מינו" והוסיף: "אני לא מאמין בדבר הזה של נישואין חד מיניים, בוודאי לא במדינה היהודית שלנו".

רונן שובל, מייסד אם תרצו, אמר: "נישואין זה בין גבר לאישה. זה הגדרה של נישואין". לגבי הסדרים אחרים אמר: "בוא לא נקרא לזה נישואין. בוא נשמור על קדושת המושג שזה קדושת המשפחה".


שובל. לשמור על קדושת המשפחה. צילום: אורן נחשון, פלאש 90
 
מועמד אחר, ניר אורבך, אמר: "אני מתנגד לחלוטין לכל המושג של משפחה חדשה. יש רק משפחה אחת ביהודות, משפחה של אבא, אימא וילדים". מזכיר הקיבוץ הדתי נחמיה רפל אמר: "אין דבר כזה".

המתמודדת בתיה כהנא-דרור אמרה כי היא תומכת בברית זוגיות אך הבהירה כי היא מתנגדת לקרוא לכך "נישואים". ואילון המתמודד דורון דנינו אמר בפשטות: "שיהיו בריאים".

קריאות לבנט להתנצל

התגובות לא אחרו לבוא. יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "בנט, תתנצל! אחרי הסרטונים הויראליים, הסרטון הזה הוא הפרצוף האמיתי של הבית היהודי: הומופובים. אנחנו אומרים חד וחלק: לכל שני אנשים מגיעה הזכות לממש את אהבתם ולהינשא. נלחמנו על הזכות הזו ונמשיך להילחם עליה גם בכנסת הבאה".

 
יו"ר מרצ זהבה גלאון שיתפה את הסרטון בעמוד הפייסבוק שלה וכתבה: "תגידו לי, מי אתם בכלל? אין לכם בושה? הייתי מצטטת פה כל אחד ואחד מהמועמדים ההומופובים והלא-מתנצלים של הבית היהודי, ששמו את עצמם היום מול מצלמה והסבירו כל אחד בדרכו המיוחדת והמשפילה למה נישואים גאים הם לא כדרך הטבע, למה הומואים דורשים טיפול ולמה משפחה זה רק גבר ואישה - אבל קצרה היריעה. עדיף לראות את הסרטון הזה בו הם רומסים בלי למצמץ את כבודם הבסיסי של מאות אלפי ישראלים - ועדיף שאם אתם רואים זה יהיה על בטן ריקה. פשוט לא להאמין".

יו"ר מטה הבחירות של מפלגת העבודה, ח״כ איתן כבל אמר: ״מישהו כיבה את האור בבית היהודי, ובאפלה ששוררת שם נראה שבנט וחבריו פשוט הלכו לאיבוד. זה סרטון דוחה שמתאים לימי הביניים - לא למאה ה-21 ובוודאי לא למפלגה שמתאמצת כל כך להציג חזות של קידמה ומודרניות. הבלוף של הבית היהודי נחשף - מדובר במפלגת ימין קיצוני שמנסה לשטות בבוחרים, אך כעת התגלה פרצופה האמיתי״.
יו"ר התנועה ציפי לבני אמרה בתגובה: "אני מאמינה בזכותם של כל בני האדם, כו-לם, לאהוב, להינשא ולהקים משפחה - ידועה. הבית היהודי של האח בנט הטילה וטו על חוק החיים המשותפים (ברית הזוגיות) שהגשתי כשרת משפטים.היום, סוף סוף, בשעה טובה מפלגת הבית היהודי יוצאה מהארון וחושפת את האמת שלה: מפלגה חשוכה, הומופובית ומשיחית. אז הפעם לא מתבלבלים ובקלפי שמים וטו (!) על הימין הקיצוני של ביבי ובנט".

מהבית היהודי נמסר בתגובה: "בבית היהודי יש 42 מועמדים לכנסת - והציבור יבחר כל מועמד על פי השקפותיו. בניגוד למפלגות אחרות שמחפשות כותרות, אנחנו כבר הוכחנו שאנו פועלים למען זכויות כלל הציבורים - במעשים ולא בדיבורים".