דוח מבקר המדינה שפורסם היום (שלישי), מצביע על ליקויים חמורים בכל הקשור לגני הילדים והפעוטות. על רקע פרסומו, התראיינה ליאורה שמעוני, מנהלת החטיבה לביקורת תחומי חברה ורווחה במשרד מבקר המדינה, בתכניתה של ענת דוידוב, "איפה הכסף" ב-103FM, והצביעה על הבעיות העיקריות המשתקפות ממנו. 

בעיקרו של הדוח, נמצא כי הכשרתן של המטפלות במעונות היום חלקית ואינה מספקת. על כך הגיבה שמעוני: "אין ספק שהטיפול במעונות ובמשפחתונים מאוד קשה, הדרישות מאוד גבוהות, מצד שני השכר של אותן מטפלות נמוך ולכן התחלופה גבוהה. זו עבודה שוחקת, המטפלות לא מצליחות להחזיק שם מעמד. מגיע כוח אדם אחר, מטפלות שאין להן עבודה אחרת, בדרך כלל אין להן שום הכשרה, אולי 5% ופחות מקבלות הכשרה כלשהי". 

בנוגע לכך ש-8 אחוזים מקרב הפעוטות בגילאי 3-5 אינם מתחנכים במסגרות החינוכיות ובגנים, השיבה שמעוני כי "אם נדייק, בשכבות הגיל של גילאי 3-5, אנו מדברים על בערך 42 אלף ילדים שלא נמצאים בגנים, חלקם ילדים בחינוך ביתי, זה מסודר ומפוקח והכל בסדר, אין עם זה בעיה. החלק הגדול - מבין בני ה־3 יש 92% מהילדים במסגרות, 8% לא נמצאים, מסיבות כאלה ואחרות הוריהם בחרו לא לשלוח אותם לגנים, לא ידוע למה. אני לא יכולה לאפיין מגזרים, אך 92% מהמגזר היהודי כן במסגרות, ו-81 אחוזים הם ילדים מהמגזר הלא יהודי" .

כמו כן, התייחסה שמעוני גם לניסיון לצמצם את מקרי האלימות בגנים ובמשפחתונים: "לאלימות יש כמה סיבות - כל המשפחתונים שיש בהם פחות מ־7 ילדים אינם מפוקחים. נמצאים שם המוני ילדים, עשרות אלפי ילדים במשפחתונים. יש לנו משפחתונים שבכלל לא מבקשים רישיון. דבר נוסף -  הצוותים הלא מוכשרים והתחלופה הגבוהה שלהם. משרד החינוך לוקח את זה על עצמו, התוכנית שלו נפלאה, אם הוא יישם אותה אני מאמינה שיהיה כאן שיפור גדול".