יו"ר ארגון המורים רן ארז ביקר הבוקר (שני) בחריפות את רפורמה לביטול בחינות הבגרויות במקצועות המורשת, שקידמה ואישרה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון. בשיחה עם בן כספית וינון מגל, בתוכניתם ב-103FM, אמר מדוע לדעתו מדובר באסון והבטיח כי הוא והמורים לא ישתפו פעולה עם המתווה.  

בפתח דבריו אמר: "אני לא מבין למה אתה קורא לזה רפורמה, זה למעשה ניסוי ששרת החינוך עושה על כל מדינת ישראל. לא יכול להיות שעושים ניסוי, קופצים לבריכת מים, בלי לדעת מה עומק המים". 

ארז אמר כי לדבריו מדובר ב"מאבק עקרוני על איכות מערכת החינוך, על הזהות הישראלית שלנו, על הזהות הלאומית שלנו, על ערכים. לא נאבקים פה על שכר ולא נאבקים פה על כסף. המאבק הוא על איכות מערכת החינוך, ומה ששרת החינוך רוצה לעשות בלי כל ניסוי, בלי שום דבר, לבטל בחינות בגרות". 

"למה שתלמיד ישראלי יתאמץ אם אין לו מטרה ואין לו אבני דרך כדי להגיע למטרה הזאת?", שאל ארז והוסיף: "בסופו של דבר ניהפך לבור ועם הארץ. יש לעם היהודי כל כך הרבה פרסי נובל, כל כך הרבה הצלחה בכל התחומים על פי השיטות הישנות, ובאה מישהי עכשיו שאומרת 'אני מוחקת את הכול, אני מבטלת את הבגרויות'". 

ארז סיפר: "אני שאלתי לפני כחודש את יו"ר המזכירות הפדגוגית 'למה לא שיתפתם אותנו ברפורמה הזאת? כי יש לנו מה לומר, גם אנחנו רוצים חידושים'. היא אמרה, 'קיבלתי הוראות לא לשתף אותך כדי שלא תפריע'". 

יו"ר ארגון המורים הצהיר: "לא נשתף פעולה, ובלי שיתוף הפעולה של המורים, שום דבר לא יזוז". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, fm103