"לא לכל מורה יש זכות או אפשרות להשפיע": קבוצת מורים מתאגדת על מנת להדיח את יו"ר ארגון המורים, רן ארז, מתפקידו, בו הוא מכהן עשרות שנים. משה אוחיון, העומד בראש ההתארגנות שוחח הבוקר (שני) עם ליאת רון ברדיו צפון 104.5fm והביע מחאה על שיטת העבודה בבחירות לארגון, שמתחילות בשבוע הבא: "המטרה שלנו היא לשנות את השיטה".

"גם בארגון המורים בכל מערכת בחירות היו קבוצות ואנשים שניסו להתמודד ולא הצליחו", סיפר תחילה, "אך אנו קבוצה גדולה של מורים שהולכת ומתרחבת, והמטרה שלנו היא לשנוות את השיטה שמנציחה את המצב". 

על שיטת הבחירות לארגון המורים סיפר: "קודם כל לא לכל מורה יש זכות או אפשרות להשפיע. מכורח הנסיבות, מכורח השיטה, וכתוצאה מהשיטה הם לא יכולים להצביע. השיטה היא שיטת אלקטורים, סתם ניקח לדוגמה בתי ספר קטנים שיש הרבה כאלה בארץ, שיש בהם פחות מ-41 מורים שזה המספר המינימלי של בית ספר שבכלל יכול לשלוח נציג, לשלוח אלקטור לסניף, ושם ורק שם הנציגים האלה אמורים לבחור עוד פעם את הנציגים שהולכים למועצת הארגון, ורק במועצת הארגון שמורכבת מקבוצה לא גדולה של 59 אנשים. ולא רק זאת, שהבחירות נמשכות כמעט שלושה חודשים".

בית ספר סגור בקורונה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בית ספר סגור בקורונה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"כל עוד השיטה כזו, וקשה מאוד לשנות אותה, המצב יהיה כשהיה", העריך. "אנו קודם כל מתכוונים להציף את העניין, ולהביא את הנושא לידיעת כלל ציבור המורים. לא לכל מורה יש בכלל אפשרות להשפיע מכורח השיטה, או כתוצאה ממנה". 

בסיום דבריו, הבהיר אוחיון: "אנחנו קודם כל מתכוונים להציף את העניין, ולהביא את הנושא לכלל ציבור המורים, שזו גם משימה לא פשוטה כי אין לנו אמצעים, מנגנון וכסף, כל מה שיש למנגנון הקיים. המשימה לא פשוטה בכלל".