רחלי, אם לחמישה ילדים, שוחחה היום (ראשון) עם ענת דוידוב בתוכניתה "איפה הכסף" ב-103FM על הבלבול הרב בקרב ההורים בצל כניסתו לתוקף של המתווה החדש במערכת החינוך, וסיפרה: "הילדים מסרבים להיבדק בבדיקות הביתיות, ואני הפסקתי להתעקש". 

בפתח דבריה סיפרה רחלי כי "לפני שלושה שבועות הפסקתי לשלוח את הילדים למסגרות, ברגע שהראשון נכנס לבידוד, אמרתי זהו - לא אכניס את כולם לבידודים ואפסיד ימי עבודה. רק עכשיו שנגמרו הבידודים, התחלתי לשלוח אותם בחזרה. יש לי כרגע מעל 150 בדיקות בבית שקיבלתי מבתי הספר, אבל אני לא באמת עושה לכל הילדים. זה לא הגיוני.

"אני בודקת את הגדולים אם אני מגלה שהיו במגע עם מאומתים, אבל הקטנים הם מסרבים. יש להם טראומה מהמטוש. עשיתי להם בקיץ בדיקות סרולוגיות, והם איבדו הכרה. מאז הם לא מוכנים בשום פנים ואופן להיבדק, ואני הפסקתי להתעקש". 

היא הוסיפה ואמרה: "אני התחסנתי ואני חושבת שזאת הייתה טעות, אין סיכוי שאני אחסן את הילדים שלי - זו אי ודאות מוחלטת. חיסון בודקים ב-10 שנים, לא ב-10 חודשים. הילדים שלי מאבדים את זה לגמרי, הם ממש בטראומה כבר שנתיים, כל פעם שכואב להם משהו, אפילו הרגל, הם חושבים שיש להם קורונה".  

"ההורים מרגישים אבודים, ההנחיות הן פשוט זלזול"

בהמשך עלתה לשידור סיגל שפיץ טולדנו, ראש צוות מוגנות הנהגת ההורים, וסיפרה גם היא על המצוקה שגורמות ההנחיות הסותרות ועל ההורים המותשים מהן: "יש משבר אמון גדול מול משרד הבריאות, ההנחיות להורים הן פשוט זלזול". 

"יש שיעור מסוים של אוכלוסיית ההורים שהם מרגישים כבר אבודים, על הקצה, הם לא מקפידים על ההנחיות, הם חושבים שזה נגדם. אנחנו מכירים את זה ומשתדלים תמיד לזכור שמדובר במיעוט, אנחנו חושבים שרוב ההורים הם מסורים וחשוב להם לעמוד בתקנות, ויש להם חשיבות להגן על הצוותים".

"לפני הכל, יש פה משבר אמון מאוד גדול עם משרד הבריאות. יש בלבול בשטח, ההנחיות להורים - הם פשוט זלזול. הן גורמות להורים להבין על מי לסמוך, והם בוחרים את המידע שנוח להם. כל אחד נותן תשובה אחרת - משרד הבריאות, מנהל בית הספר, הגננת, ד"ר גוגל, התקשורת. ההורים מאוד מבולבלים ואי אפשר להאשים אותם על כך שהם מרגישים ששולפים את הפתרונות בצורה לא מקצועית. זה גורם לכך שהם לא יודעים על מי לסמוך ובכך בוחרים המידע שהכי נוח להם.

"בגל הקודם, בכל המשפחה שלי היינו מאומתים וקיבלנו שש הודעות שיגועים ממשרד הבריאות. כשהתקשרתי אליהם אמרו לי פשוט להתעלם. מה זאת אומרת להתעלם? ברור שההורים מבולבלים. אנחנו לא רוצים להחליף את משרד הבריאות, אנחנו רק יודעים שהילדים כבר לא יכולים להיות בבית. מקומם הוא במוסדות החינוך, לא בבית". 

"אין פיקוח, גני הילדים באפוקליפסה"

לסיום התראיינה עו"ד קרן אוחנה איוס, מנכ"ל ארגון גני הילדים הפרטיים, שסיפרה: "המערכת עוד לא ערוכה לקלוט אותנו, ואנחנו באפוקליפסה". 

"הכאוס חוגג. אנחנו תוך כדי תנועה בתוך המעבר למשרד החינוך, אחרי קבלת החלטת הממשלה לקלוט את הגיל הרך אל תוך המשרד, אבל נראה כי המערכת עוד לא ערוכה לקלוט אותנו. עדיין אנחנו לא מופיעים בפורטל ועדיין לא עשו חידושים של רישיונות לשנת הלימודים הנוכחית, אז חזרנו לענייני ניירת ולהדפיס הצהרות בריאות כתובות". 

"מערכות היחסים שלנו עם ההורים מבוססות על אמון וכולנו רוצים בסופו של דבר יציבות ועקביות, כולנו רוצים שהילדים יהיו במערכת בטוחה. אני באמת מקווה שמי שלא מרגיש טוב יישאר בבית ומי שמרגיש טוב יגיע. אצלנו במדינה יש מדיניות שהזמני הופך להיות קבוע - אם היו דוחים את זה בעוד שבוע, היינו מוצאים את עצמנו באותו סטטוס. זו אופרציה מורכבת שלא עושים אותה מהיום למחר וגם לא בשבוע. אנחנו באפוקליפסה, אבל בסוף זה ייגמר. השאלה היא, בסוף של מי?".

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103fm