יו"ר ארגון המורים העל יסודיים רן ארז שוחח היום (חמישי) עם אריה מליניאק וליאת רון ב-103FM על הודעתו של מנכ"ל משרד החינוך, יגאל סלוביק, כי יבחן אפשרות להחרגת מורים ממתווה ההגבלות החדשות על השבים מחו"ל. זאת על רקע התפרצות הווריאנט החדש, האומיקרון. ההודעה מגיעה לאחר דרישתה של מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, במטרה למנוע מחסור במורים. 

בפתח דבריו, אמר ארז: "אין שום סיבה להחרגת המורים. הבריאות שלנו חשובה בדיוק כמו כולם. יחד עם זאת, יש בתי ספר שמורים רבים נסעו לחו"ל וברגע שיחזרו אם יהיו שלושה ימים בבית, בית הספר לא יצליח לתפקד. הצעתי שהם ילמדו בזום. בבית ספר מסוים עם מעל 110 מורים, 80 מהם נמצאים בחו״ל. לכן, אני אפשרתי להם ללמד בזום כמו בתקופת הסגר".

"הפכנו את הלימודים בזום לקללה", הוסיף ארז. "אנחנו צריכים ללכת עם הקידמה, זה הבסיס לעתיד, כי החברה הגלובלית הולכת לכיוון הזה כמעט בכל הענפים".

בהמשך, התייחס יו"ר ארגון המורים העל יסודיים לחיסוני הילדים: "אני חושש מאוד, ואפילו הלכתי לבג"ץ בשביל לדרוש שהתלמידים יתחסנו ויבדקו, כי אין הבדל בין מורה בן 40 לבין תלמיד בן 16. הם יכולים להדביק ולהידבק בדיוק באותה המידה. בג"ץ דחה אותנו, ואמר שהוא לא רוצה להיכנס לזה. אין שום ספק שיש לדרוש חיסון או בדיקה מכל תלמיד שנכנס בשערי בית הספר".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm