גורם במשרד החינוך מסר היום (רביעי) כי עד עתה כ-80% מההורים אספו את ערכות בדיקת האנטיגן לקראת החזרה לגני הילדים ובתי הספר מחר מחופשת סוכות.

הגורם ציין כי 10% מהילדים הם פטורי בידוד, ולכן אין הם מחויבים בביצוע הבדיקה, ואמר כי "הנתונים מראים כי רוב מכריע של ציבור ההורים הוא אחראי".

הוא הוסיף כי "חלק של ההורים בחר לרכוש באופן עצמאי את הערכה, על אף שהיא מחולקת חינם ב-460 מוקדים שפרוסים בכל הארץ. ככל שיש דיווחים על הורים מתנגדים לבדיקות, הרי שמדובר בקומץ קטן מאד ולא מייצג".

ל"מעריב" נודע כי הורים המתנגדים לבדיקות מתארגנים באמצעות הרשתות החברתיות להשאיר את הילדים בבית מחר, ולשלוח אותם לבתי הספר בשישי - מבלי להציג בדיקה. על פניו נראה שהדבר עומד בתקנות, והילדים יוכלו "לדלג" על ההגבלה ולהיכנס כרגיל. במשרד החינוך לא מצאו דרך להתמודד עם הפרצה, ומקווים כי ההורים ישתפו פעולה ויבדקו את ילדיהם.

בתוך כך, מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, כתבה הערב כי "שרת החינוך קיבלה את עמדת הסתדרות המורים ואישרה שמנהלי בתי ספר וגננות מנהלות גן לא ידרשו לבצע חקירות אפידימיולוגיות, גם משרד הבריאות הביע את הסכמתו לכך בפני".

"משרד החינוך אינו רשאי בהיעדר סמכות חוקית לדרוש ממנהלי בתיה"ס ומנהלות גני הילדים לבצע פעולות בניגוד לתפיסתם החינוכית, שאינן בתחום תפקידם ואחריותם והנכם מתבקשים שלא לעשות זאת", הוסיפה.

כזכור, אמש דיווח מד"א כי כחצי מיליון הורים טרם הגיעו לקחת את ערכות הבדיקה עבור ילדיהם. חלוקת הערכות תימשך בכ-430 עמדות עד שעות הערב. בנוסף, יופעלו כ-190 עמדות בדיקה מהירה (אנטיגן) ברחבי הארץ, בהם גם מתחמי היבדק וסע.

הבדיקות המהירות המיועדות למי שאינו מחוסן או מחלים, מספקות תשובה בתוך כרבע שעה ומאפשרות ניפוק תו ירוק של משרד הבריאות למשך 24 שעות. ילדים בגילאי 3 עד 12 ייבדקו ללא תשלום.