מסמך שפורסם הערב (שבת) בחדשות 12 חשף את השינויים הצפויים במערכת החינוך, עליו מנכ"ל משרד החינוך עמית אדרי צפוי לחתום, אשר יחליף את המתווה הפדגוגי הקיים ויתאים אותו לתלמידים, אשר צברו לא פעם פערים עקב שנת הקורונה והלמידה המאתגרת מרחוק.

עיקרי התכנית של משרד החינוך מצמצמת באופן משמעותי את לימוד התחומים ההומניים. מבין המקצועות היסטוריה, ספרות, תנ"ך, אזרחות וגיאוגרפיה, תהיה חובת למידה רק על אחד מהם, תוך העמקה בו, ומנהלי בתי הספר יוכלו להתאים לכל שכבה את מה שנכון לה. מבחינת החומר הנלמד, 60% ייקבעו על ידי משרד החינוך ו-40% ייקבעו על ידי מנהלי בית הספר. 

עוד דווח כי המנהל יחליט כמה שעות ביום התלמידים ילמדו, על מספר ימי הלימוד ועל החומר הנלמד בכיתה וזה שנלמד מרחוק.

חיטוי בית ספר, ארכיון (למקום המצולם אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
חיטוי בית ספר, ארכיון (למקום המצולם אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כזכור, לאחר אישור הממשלה בשבוע שעבר, בתי הספר עתידים להיפתח מחר בכל השכבות ללא קפסולות, ולא תוטל מגבלה על מעבר מורים וסייעות בין הכיתות ובתי הספר. כמו כן, הפתיחה תעשה תחת הפעלת מודל התערבות מחמיר, "מגן מותאם", שנועד להתמודדות עם התפרצויות ולמניעת התפשטות. המודל יגובש על ידי משרד הבריאות, משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי.

במסגרת המתווה המוצע, יופעל מערך בדיקות וניטור רחב במוסדות החינוך, וזאת לאחר גילוי מוקדם של התפרצויות. כלומר, ברגע שיתגלה תלמיד מאומת בכיתה מסוימת, התלמידים בכיתה, בשכבה וצוות ההוראה יעברו בדיקות טרם חזרתם שוב למערכת החינוך. זאת בנוסף לחובת הבידוד כפי שקיימת עד כה.