בתי ספר הנחו הורים ותלמידים להיערך לאפשרות של למידה מרחוק לאחר חופשת פסח, מחשש להסלמה באחת הגזרות. למרות שבמשרד החינוך לא התקבלה החלטה כזו, מנהלים בשורת יישובים ברחבי הארץ ביקשו מהתלמידים לקחת את הספרים וציוד הלמידה לביתם, למקרה שיחול שינוי בהוראות.

התלמידים ייצאו לחופשת הפסח ביום ראשון הקרוב, ויחזרו ב-30 באפריל. בצל החשש מהתחממות בזירה הצפונית והאיומים מאיראן בעקבות חיסול הבכירים בדמשק, חלק מהמנהלים סבורים שייתכנו החמרות בהנחיות פיקוד העורף. כך, החליטו לא לחכות למשרד החינוך ולמנוע תרחיש אפשרי, להערכתם, בו ייאלצו לדרוש מהתלמידים להגיע לאסוף את הציוד בעת מסוכנת יותר.

"במסגרת הכנה לשעת חירום ניסינו לחשוב כיצד נוכל לעזור ולהקל מעט על הילדים במקרה שבו תהיה הנחיה לא לפתוח את בתי הספר. לשם כך הכנו לתלמידים ערכת למידה בחירום, שכוללת פעילויות הפוגה, משימות חשיבה ודפי עבודה. כדי לא לעורר מתח, לא סיפרנו לילדים מה יש במעטפות", נכתב להורים בבית ספר בתל אביב.

בראשון לציון, עדכנה הנהלת בית ספר את ההורים והתלמידים כי במוסד החינוכי "נערכים למציאות שבה הלמידה תתקיים מרחוק בעת החזרה מחופשת הפסח, וביקשה "לקחת הביתה את כל הציוד הלימודי, ספרים, מחברות וכיוצ"ב לפני היציאה לחופשה". התנהלות דומה נראתה בחיפה, שם ביקש צוות בית ספר מהורים "אנא שלחו עם הילדים בשישי שקית גדולה. לקראת היציאה לחופשת הפסח יקחו הילדים את ציוד הלימודים הביתה".

בחצי השנה שחלפה מאז 7 באוקטובר התנהלה שגרת לימודים חלקית ברוב אזורי הארץ. הכיתות נפתחו ונסגרו לסירוגין בהתאם לשינויים בהערכה הביטחונית ולסיכומים בין משרד החינוך לפיקוד העורף, ועד לרגע זה ישנם תלמידים רבים שלא חזרו לבתי הספר הנמצאים באזורי הפינוי, ונאלצים להסתפק בחלופות זמניות. כעת, מקווה מערכת החינוך להצליח לשמור על גרף ההתקדמות לעבר למידה סדירה ככל הניתן.