בית הדין לעבודה הודיע כי המורה מאיר ברוכין מפתח תקווה שהתבטא לכאורה נגד חיילי צה"ל וכוחות הביטחון יוחזר לעבודתו בבית הספר. כזכור, עיריית פתח תקווה הזמינה את ברוכין לפני כשלושה חודשים לשימוע במטרה לסיים את עבודתו, הוא בתגובה עתר לבית הדין לעבודה שקבע שעד שיסתיים ההליך הוא יחזור לעבודה. בתוך כך, כשנכנס ברוכין לחדר המורים קמו כל המורים ויצאו.

מורים ותלמידים רבים דרשו את פיטוריו של ברוכין בשל התבטאויותיו לכאורה וכעת עם שובו המסתמן לכותלי בית הספר, ההורים מתכננים להשבית את הלימודים בתיכון. במקביל, בעירייה דרשו ממנו שלא יחזור על ההתבטאויות. 

חלק מהתלמידים החלו להחתים עצומה נגד חזרתו של ברוכין. "אני תלמיד בתיכון יצחק שמיר בבית הספר. היום נודע לנו שהמורה מאיר ברוכין , שבתחילת המלחמה פוטר בעקבות עידוד של הצדקת מעשי טרור ותמיכה בפלסטינים ושנאת חיילים, חזר ללמד בבית הספר שלנו וגם בכיתה באישור בית המשפט. חשוב לציין שגם המנהלת וגם ראש העיר מר רמי גרינברג לפי מה שידוע לי לא מעוניינים בחזרתו, וערערו זה החלטה של בית משפט שצריך לערער עליה. ואנחנו צריכים את בחתימות שלכם על מנת להגיע לבית משפט חזקים בבקשה לפטר אותו מבית הספר שלנו וממשרד החינוך לאלתר. אספר לכם בקצרה על מאיר, מאיר נכנס לכיתה ואמר שהוא שמאלני קיצוני, עוכר ישראל ושאנחנו מדינת כיבוש", נכתב.

אחד התלמידים סיפר: "אני קורא לכל ההורים לעשות בלאגן ושהמורה לא ילמד בבית ספר. בשיעור הראשון הוא נכנס לכיתה ואמר 'אני שמאלני קיצוני עוכר ישראל', ביקשנו להשאיר את הפוליטיקה מחוץ לכיתה וזה לא קרה. אני אישית הייתי בשיחה עם המחנך והמנהלת אבל הם אמרו לתת לו ניסיון. יודע שאם נניח לסיפור הוא יחזור ללמד, הוא עף כבר מבית ספר אחר בגלל אמירות כאלה ואחרות. הביאו אותו על הראש שלנו".

זוהי איננה הפעם הראשונה שהמורה עומד במוקד הסערה. ב-2019 הוא הודח מתפקידו בבית ספר בראשון לציון לאחר שעורר סערה ועודד לכאורה סירוב גיוס לצה"ל ואף הגדיר טייסים של חיל האוויר כ"רוצחי ילדים". אז, החליטה עיריית ראשון לציון החליטה לסיים את העסקתו בין היתר בשל  תלונות מצד הורים לתלמידים על כך שהביע את עמדותיו הפוליטיות. 

מעיריית פתח תקווה נמסר כי "ד"ר ברוכין הועסק כמורה לאזרחות וזומן לשימוע בעקבות התבטאויות חמורות שפרסם ברשתות החברתיות ובקבוצות הווצאפ. בין ההתבטאויות: "לנכבש יש את כל הזכות להשתמש בטרור כדי להיחלץ מהכיבוש.."; "החיילים שירו את הטילים בחרו להיות רוצחי ילדים.."; "חיילים ישראלים לא אנסו פלסטיניות? הם עושים זאת משנת 48'. זה לא נכנס לספרי הלימוד.."; "הוא עשה מעשה של ייאוש. הוא חזר למקום בו הוא הותקף ודרס 6 אנשים.. קוראים לו מחבל אבל הוא לא מחבל.. הוא איבד את התקווה.." ועוד. הליך השימוע התקיים כדין, תוך בדיקה קפדנית ואימות של מכלול המידע שהתקבל בעניינו ומתן זכות ואפשרות מלאה למורה ולעורך דינו לתת את ההתייחסות שלהם לטענות. בעקבות השימוע הוחלט לסיים את העסקתו בבית הספר בו לימד".

עוד נמסר כי "ד"ר ברוכין הגיש תביעה לבית הדין לעבודה נגד פיטוריו, ובית הדין הורה בצו ביניים להחזירו לעבודה עד לסיום ההליך המשפטי שיכול להימשך מס' חודשים. בית הדין לעבודה נמנע מעיסוק בשאלה המהותית, בנוגע להתבטאויות החמורות מצד מורה והתמקד בהליכי המשמעת ובשאלה האם זו עבירה משמעתית. יצוין כי ד"ר ברוכין מלמד תלמידי תיכון שנמצאים לקראת גיוסם לצה"ל, דבר שיוצר בלבול, בפרט בימים אלה של מלחמה".

בעירייה הדגישו בנוסף כי הם אינם חזרו מהדרישה למנוע ממורה לחזור ללמד ולכן לדבריהם הם צפויים להגיש בימים הקרובים ערעור ובקשת עיכוב ביצוע לבית הדין הארצי לעבודה.