הסערה נמשכת: יו"ר ועדת החינוך חבר הכנסת יוסף טייב פנה במכתב לשר החינוך יואב קיש, המשמש גם כיושב ראש המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה), זאת ברקע מספר אירועים שהתרחשו בחודשים האחרונים במכללת סמינר הקיבוצים. במכתב - עליו חתומים כל חברי הוועדה מוזכר מקרה בו סטודנט מהמכללה העלה, במהלך דיון שנערך בנושא בוועדת החינוך, טענה לפיה תלונות שהפנה בנושא סטודנטים שהביעו תמיכה בטרור - לא טופלו על ידי המוסד.

המכללה, אשר לא שלחה נציג לדיון שנערך בנושא בוועדה, טענה באמצעות נציגה של המכללות, כי סטודנטית אחת הושעתה. "כשהוועדה ביקשה הוכחה לכך, נאמר על ידי הנציגה שההוכחה תישלח לאחר הדיון. למחרת, התקבל בוועדה מכתב חתום מיום מחרת הדיון על הרחקת הסטודנטית. להבנתנו, הרחקת הסטודנטית בוצעה, בפועל, לאחר הדיון, ולא כפי שצוין בפני הוועדה. עוד נודע לי כי הסטודנטית "הורחקה" עד לתחילת הלימודים; אם אכן כך הוא, הרי שאין לסנקציית ההרחקה במקרה זה משמעות של ממש", כתב יו"ר הוועדה.

סמינר הקיבוצים (צילום: רענן כהן)
סמינר הקיבוצים (צילום: רענן כהן)

בהמשך המכתב, נכתב כי עילי הררי, סטודנט לחינוך מיוחד שהגיע לוועדה ומחה על התנהלות המכללה בנושא - קיבל מכתב זימון לשיחת בירור לפני העלאה לוועדת משמעת: "לדבריו, נאמר לו כי עליו לחדול מהמאבק להרחקת סטודנטים תומכי טרור, ולא, הוא יושעה מהמכללה. לטענתו, הוא הופיע לשיחת הבירור ובה הודיע שלא יפסיק את מאבקו בסטודנטים התומכים בטרור, בהמשך לכך קיבל, מיידית, זימון לוועדת משמעת. לפי מכתב שנשלח אליו מטעם המכללה, הזימון להליך המשמעת הוא על יסוד טענות להתנהגות הפוגעת בשמם הטוב ובכבודם של סטודנטים, התנהגות שאינה הולמת את מעמד המכללה ובכלל זה התבטאויות קיצוניות ופוגעניות והכפשות כנגד המכללה ושימוש לרעה במערכת ההודעות של המכללה". ועדת המשמעת - שתקבע את עתיד לימודיו של הררי - צפויה להתכנס  מחר בשעה 14:00, ובמקום צפויה להיערך עצרת מחאה.

שי גליק מנכ"ל בצלמו שמלווה את עילי והסטודנטים במכללה מסר: "מכתב עשרת חברי וועדת החינוך של הכנסת מדבר בעד עצמו מצער מאוד ומקומם מאוד שמכללת סמינר הקיבוצים בוחרת לצפצף על המועצה להשכלה גבוהה וועדת החינוך ופשוט לרדוף בכל הכוח סטודנט צעיר שסך הכל נאבק נגד תומכות טרור. אותה מכללה שנלחמה בכל הכוח למען אותן סטודנטיות תומכות טרור משתמשת בכל הכוח שלה נגד סטודנטים ציונים שסך הכל הביעו מחאה דמוקרטית. אני בטוח שהמל"ג תבהיר לראשי המכללה שהם פועלים לא כחוק ותאסור עליהם להעיף סטודנטים שכל חטאם זה מחאה דמוקרטית".

אלחנן פלהיימר, יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית הוסיף: "לא יעלה על הדעת שמכללה שהתגלו אצלה מקרים כל כך חמורים של הסתה לטרור תעמיד לדין את מי שפועל למגר את אותם מקרים. על אחת כמה וכמה מכללה לחינוך שאמונה על דור העתיד של אנשי החינוך וההוראה בישראל.  במקום לפעול בצעדים משמעתיים כלפיו אני קורא למכללת סמינר הקיבוצים להעניק לו תעודת הוקרה על פעילותו החברתית וההרתמות שלו לנושא. אין מקום להסתה ותמיכה בטרור באקדמיה במדינת ישראל ומכללת סמינר הקיבוצים חייבת להפנים את זה".

ממכללת סמינר הקיבוצים נמסר בתגובה: "כלל הפניות באשר להסתה ולעידוד טרור טופלו בכל האמצעים החוקיים שעומדים לרשות המכללה, ודווחו לגורמים המוסמכים. המכללה מעודדת אקטיביזם ופתוחה לקבלת ביקורת מכל אדם, אולם לא תסבול התנהלות רצופה בשקרים, הסתה והוצאת דיבתה רעה. אנו נמשיך ונפעל בהתאם לחוק בישראל ולתקנון המכללה, תוך שמירה על ערכי המכללה המחייבים שיח מכבד, שמירה על רגשות הציבור, חופש הביטוי והזכות לפרטיות".