יו"ר ארגון המורים רן ארז שלח היום (ראשון) מכתב למורים לפיו מאחר ולא הייתה התקדמות בפגישת המשא ומתן נוספת מול האוצר, הוא הבהיר כי העיצומים עליהם הכריז יימשכו וכי הטיולים השנתיים ומסיבות הסיום לא יתקיימו. כמו כן, הודיע יו"ר ארגון המורים כי למורים אסור להשתתף במפגשי ההכנה ובמסעות לפולין.

"לא דובר אמת, הוא רוצה שקט": רן ארז במתקפה על השר קיש
"זה לא יתואר": יו"ר ארגון המורים במתקפה על משרד האוצר

עם זאת, ממשרד החינוך נמסר בתגובה למהלך: "המשרד רואה בחומרה רבה את הצהרת יו"ר ארגון המורים לפגיעה במסעות לפולין ובמסיבות הסיום. ההחלטה על הפגיעה במסעות לפולין הינה פגיעה ערכית שאינה מידתית, שלא רק פוגעת פגיעה קשה ובלתי הפיכה בתלמידים, אלא פוגעת גם באופן ישיר במורים ובהזדמנות שניתנת להם להוביל את תלמידיהם במסע ייחודי אשר ישפיע עליהם רבות בהמשך החיים". 

שר החינוך יואב קיש מסר: "אני קורא לשר האוצר ויו"ר ארגון המורים להפסיק באופן מיידי את הפגיעה הקשה בתלמידים. התלמידים אינם יכולים לשמש כלי במשא ומתן בין ארגון המורים לאוצר. על שר האוצר סמוטריץ לזמן את יו"ר ארגון המורים רן ארז בדחיפות לאחר העברת תקציב המדינה במטרה להגיע להסכם עד ייצא עשן לבן. המשרד תומך ומגשר במו״מ ודוחף ככל יכולתו בחודשים האחרונים להעלאת שכר משמעותית למורים אך לא ניתן לעשות זאת על גב התלמידים".