האוניברסיטאות העברית ירושלים, ת"א, בן-גוריון באר שבע, חיפה, הטכניון, בר-אילן ומכון ויצמן הודיעו כי ישביתו מחר (ראשון) את הלימודים במוסדות, כך הודיעה המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות.

הצעד הארגוני בו החליטו לנקוט חברי המועצה הגיע לאחר שלטענתם במשך חודשים ארוכים וועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה), יחד עם משרד האוצר והות"ת, אינם נותנים מענה ענייני לדרישתם לתיקון השכר בגין השחיקה שחלה בו מאז הסתיים ההסכם הקודם.

בתגובה אמרו בוועד ראשי האוניברסיטאות כי הם "מצרים על כך שפעם נוספת בחרה המועצה המתאמת של הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות להודיע על השבתה כוללת, החל מיום ראשון. זאת, בעיצומו של מו"מ אינטנסיבי בהשתתפות הממונה על השכר, ות"ת, נציגי ור"ה ונציגי הסגל.

"בשבועות האחרונים הונחו על השולחן הצעות קונקרטיות, הן לגבי שחיקת השכר (בהמשך להסכם המסגרת עם ההסתדרות) והן לגבי שורה של נושאים שהועלו מצד הסגל וגם מצד האוניברסיטאות. במכתב שנשלח כעת לנציגות הסגל הבכיר, מפורטות ההצעות שהונחו בפניו. אנו תקווה שחברי הסגל הבכיר ימשיכו לנהל את המו"מ בתום לב ובנפש חפצה ויחזרו בהם מכוונתם להתחיל בשביתה שפוגעת אך ורק בסטודנטים".